امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام خبر حضور خود در اجلاس جده گفت: طبعا جمهوری اسلامی ایران فعالانه در دفاع از حقوق مردم فلسطین و امنیت منطقه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی حضور فعالی در این نشست خواهد داشت.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه از برگزار نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی در جده با حضور ایران خبر داد و گفت: مسئولیت هرگونه عواقب بعدی و احتمال باز شدن جبهه‌های جدید مقاومت و توسعه جنگ به طور مستقیم متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در پایان سفر منطقه‌ای خود اهداف و نتایج این سفر چهار روزه را تشریح کرد.

امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران گفت: سفر به چهار کشور عراق، لبنان، سوریه و قطر با دو هدف انجام شد. هدف اول دیدار با رهبران مقاومت و اطلاع از وضعیت دقیق و میدانی مقاومت در مقابله با جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و هدف دوم رایزنی و مشورت با رهبران سیاسی منطقه برای یافتن یک راه حل سیاسی فوری در توقف جنایات جنگی و رفع محاصره انسانی بود.

وزیر امور خارجه با اشاره دیدار خود با رهبران مقاومت منطقه ادامه داد: رهبران جبهه مقاومت همه از روحیه بالایی برخوردار بودند. مقاومت فلسطین هم تاکید داشت که از امکانات لازم برای پاسخگویی به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی برخوردار است.

وی افزود: صحنه ای که الان وجود دارد آن است که رژیم صهیونیستی به خاطر ضعفی که در میدان جنگ دارد تمرکز خودش را بر کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان گذاشته است. شاهد آن این است که در هشت روز گذشته رژیم کودک‌کش اسرائیل قادر نبوده حتی یک تن از فرماندهان نظامی را حذف کند، بلکه بیش از ۲۴۰۰ زن و کودک و غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده و بیش از ۱۰ هزار نفر را مجروح و زخمی کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: وضعیت انسانی در غزه به دلیل تداوم جنایت‌ها بسیار وخیم است.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در بخش گفت‌وگوهای سیاسی توافق شد نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی به فوریت برگزار شود. قرار است روز چهارشنبه این نشست با میزبانی عربستان سعودی در محل دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در جده برگزار شود و دعوت در سطح وزرای خارجه انجام شده است.

دیپلمات ارشد ایران با اعلام خبر حضور خود در اجلاس جده گفت: طبعا جمهوری اسلامی ایران فعالانه در  دفاع از حقوق مردم فلسطین و امنیت منطقه و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی حضور فعالی در این نشست خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در گفت‌وگو با نخست وزیر عراق و امیر قطر متوجه شدم اراده لازم وجود دارد که در صورت ادامه این وضعیت نشست سران منطقه در قالبی برگزار شود. اما نکته مهم این است که ما به صراحتا به طرف‌های مختلف گفتیم اگر به فوریت تجاوزات و کشتار زنان و کودکان متوقف نشود دست همه طرف‌ها در منطقه روی ماشه است؛ منطقه به صورت انبار باروتی است که هر  ساعت امکان انفجار مهیب وجود دارد و کنترل از دست همه طرف‌ها خارج خواهد شد.

امیرعبداللهیان گفت: هشدار جدی به طرف آمریکایی داده شد که شما نمی‌توانید هم مقاومت و هم دیگر کشورها را دعوت به خویشتن‌داری کنید و سخن از عدم توسعه جنگ بزنید اما خود تمام قد در کنار رژیم فروپاشیده صهیونیستی بایستید و بخواهید فروریزی سیاسی، امنیتی و بین المللی و نظامی رژیم جنگ افزار صهیونیستی را با حمایت یکجانبه خود ادامه دهید. مسئولیت هرگونه عواقب بعدی و احتمال باز شدن جبهه های جدید مقاومت و توسعه جنگ به طور مستقیم متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وزیر خارجه اظهار کرد: ما امیدواریم رایزنی‌های سیاسی به توقف تجاوز به بی گناهان بیانجامد؛ رژیم صهیونیستی اگر میخواد با مجاهدین مقاومت در جنگ و درگیری باشد مقاومت اعلام کرده است آماده ایم.

وی با تاکید بر اینکه کشتار زنان و کودکان اوج ذلت و ضعف رژیم صهیونیستی را به تصویر کشیده است گفت: امیدواریم هر چه زودتر شاهد توقف جنایات رژیم صهیونیستی و رفع محاصره مردم غزه باشیم در غیر این صورت یک ساعت آینده معلوم نیست منطقه چه وضعیتی خواهد داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.