«احمد وحیدی» وزیر کشور در نشست بررسی مسائل استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تفکیک زباله از مبداء یک تکلیف قانونی است و همه تعهدات حوزه پسماند باید با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: تمامی مراکز دفن زباله و پسماندها باید ارزیابی شوند تا آسیبی به محیط زیست وارد نسازند.

به گزارش جماران؛ وزیر کشور گفت: شهرداری‌هایی که طرح تفکیک زباله از مبدأ را اجرایی نکنند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

«احمد وحیدی» در نشست بررسی مسائل استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تفکیک زباله از مبداء یک تکلیف قانونی است و همه تعهدات حوزه پسماند باید با جدیت پیگیری شود، تصریح کرد: تمامی مراکز دفن زباله و پسماندها باید ارزیابی شوند تا آسیبی به محیط زیست وارد نسازند.

وی بر همین اساس به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مأموریت داد که این مسأله را در کل کشور مورد ارزیابی قرار دهد.

تکلیف استانداران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس شورای امنیت کشور در بخش دیگری از این نشست به هدف مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: این هدف همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و ما باید برای تحقق آن به‌طور جدی برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کرده و مجری مشخص داشته باشیم.

وحیدی تأکید کرد: استانداران سراسر کشور باید تلاش مضاعفی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشند و با استفاده از گروه‌های مردمی دلسوز، داوطلب و کارآمد، تحول جدی در کاهش آسیب‌های اجتماعی رخ دهد.

تسریع در تشکیل هیأت اجرایی انتخابات

وزیر کشور همچنین به مسأله انتخابات مجلس دوازدهم اشاره کرد و یادآور شد: هیأت‌های اجرایی انتخابات با توجه به قانون جدید انتخابات و وظایف مهمی که بر عهده آن‌ها گذاشته شده است، سریعتر شکل گیرند و افرادی برای هیأت به کارگرفته شوند که توانمند و قابل اعتماد برای مردم باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.