سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: سیاست ما تغییر نکرده است. آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. ما هنوز شاهد گام های ایران برای کاهش تنش ها نبوده ایم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، متیو میلر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه دیپلماسی بهترین روش در قبال برنامه هسته ای ایران است، با  توسل به جلوگیری جمهوری اسلامی ایران از حضور برخی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و بدون اشاره به خروج آمریکا از برجام مدعی شد: "ایران تا بازگشت مجدد به برجام راه طولانی در پیش دارد".  

متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا این مطلب را روز دوشنبه به وقت محلی برابر با دهم مهرماه در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ناصر کنعانی همتای ایرانی خود مبنی بر اینکه که به روند مذاکرات برای بازگشت مسؤولانه همه طرف ها به برجام پایبند هستیم ، بیان کرد که خبرنگار از او پرسید که با دیپلماسی دولت بایدن، آیا هدف احیای برجام است؟

میلر درحالیکه دولت دموکرات جو بایدن در پی توافق تبادل زندانیان میان تهران - واشنگتن و آزادسازی وجوه مسدود شده ایران در کره جنوبی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به شدت تحت فشار مخالفان و جمهوریخواهان است، پاسخ داد: ما همچنان اعتقاد داریم که دیپلماسی بهترین روش برای کنترل برنامه هسته ای ایران است. ما همچنان از تهران می خواهیم گام های بیشتری برای کاهش تنش انجام دهد. ما فکر می کنیم با توجه به اخراج بازرسان آژانس اتمی، ایران تا بازگشت مجدد به برجام راه طولانی در پیش دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در عین حال ادامه داد: سیاست ما تغییر نکرده است. آمریکا متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. ما هنوز شاهد گام های ایران برای کاهش تنش ها نبوده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.