سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه گفت: اتحادیه اروپا هیچ تلاشی برای گفت و گو با روسیه درباره رژیم تحریم‌ها علیه ایران انجام نداده است.

به گزارش جماران؛ سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه روز جمعه به خبرنگاران گفت که عدم تمایل انگلیس، آلمان و فرانسه به لغو تحریم‌های ایران، چشم‌انداز احیای برجام را بشدت دور و دشوار می‌کند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری "تاس" نوشت: معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: اتحادیه اروپا هیچ تلاشی برای گفت و گو با روسیه درباره رژیم تحریم‌ها علیه ایران انجام نداده است.

پیش از این، جوسپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود که قصد دارد با همه طرف‌های برجام از جمله روسیه درباره تحریم‌ها علیه تهران رایزنی کند.

ریابکوف گفت: «نمی‌دانم مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا چه برنامه‌ای دارد؛ هیچ تلاشی در مورد سازماندهی بحث درباره این موضوع در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک انجام نشده است.»

وی ضمن انتقاد از کشورهای اروپایی عضو برجام گفت: وزرای خارجه سه کشور فرانسه، آلمان و انگلیس اعلام کردند که قصدی برای پایبندی به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل ندارند. آن‌ها قصد دارند محدودیت‌های موقتی که در این قطعنامه برای برخی از عناصر برنامه موشکی و برخی جنبه‌های دیگر ایران را که اعمال شده است،در چارچوب قوانین ملی خود حفظ کنند. این تصمیم چشم‌انداز احیای برجام را به شدت دور می‌کند.

معاون وزیر خارجه روسیه ادامه داد: ابتدا آمریکا با خروج از برجام در سال ۲۰۱۸ قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرد و اکنون اروپایی‌ها که مدام به پایبندی خود به این سند سوگند یاد می‌کردند، عملاً مسیر نقض قوانین بین المللی را در پیش گرفته‌اند. نظم بدنام مبتنی بر قانون غرب, توانایی آن‌ها برای تصمیم گیری را مخدوش می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.