جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: «ما به تعداد فزاینده‌ای از فعالان حقوق بشر کمک کرده‌ایم تا پناهگاهی امن در آمریکا پیدا کنند. ما دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر کردیم. در اوج اعتراضات سال گذشته ۳۰ میلیون ایرانی تقریباً از هر سه نفر یک نفر از ابزارهای ضد سانسور مورد حمایت آمریکا استفاده کردند.»

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در تداوم سیاست های دوگانه خود و رویکرد "دیپلماسی، فشار و بازدارندگی" در آستانه سالگرد ناآرامی های ایران، مدعی ایستادگی در کنار مردم ایران به بهانه حقوق بشر شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز جمعه به وقت محلی به مناسبت سالگرد درگذشت مهسا امینی در این بیانیه مداخله جویانه گفت: «فردا سالگرد درگذشت مهسا «ژینا» امینی است و من و همسرم جیل و مردم سراسر جهان او و هر شهروند دلاور ایرانی که به خاطر مطالبه مسالمت آمیز دموکراسی توسط حکومت ایران کشته، زخمی و یا زندانی شده اند را به یاد می آوریم.»

رئیس جهمور دموکرات آمریکا در ادامه بیانیه مداخله جویانه اش به بهانه حقوق بشر افزود: «همانطور که در سال گذشته شاهد بودیم، داستان مهسا با مرگ بی رحمانه او خاتمه نیافت. او الهام بخش یک جنبش تاریخی به نام زن، زندگی، آزادی بود که بر ایران و افرادی در سراسر جهان تأثیر گذاشت که از برابری جنسیتی و احترام به حقوق بشر خود دفاع می کنند. با توجه به ادامه ستم و خشونت، شهروندان ایران همچنان به این جنبش و مبارزه خود برای آینده ای آزاد و دموکراتیک متعهد هستند.»

بایدن در تداوم این دخالت آشکار در امور داخلی ایران اضافه کرد: «ایرانیان به تنهایی سرنوشت کشورشان را تعیین خواهند کرد اما، آمریکا همچنان متعهد به ایستادگی در کنار آنها از جمله از طریق فراهم کردن ابزارها برای حمایت از توانایی ایرانیان جهت دفاع از آینده خود است. ما همچنان علیه همه اشکال خشونت مبتنی بر جنسیت علیه زنان و دختران از جمله در مورد زنان مدافع حقوق بشر که اغلب برای استفاده از صدای خود هدف قرار می گیرند، در همه جا صحبت خواهیم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا سپس به همسویی دولتش با مخالفان جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: «در طول سال گذشته، آمریکا به درخواست های مردم ایران پاسخ داده و یک کارزار دیپلماتیک بی سابقه را سازماندهی کرده است که منجر به حذف دولت ایران از کمیسیون سازمان ملل متحد در مورد وضعیت زنان و ایجاد یک هیات حقیقت یاب سازمان ملل برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در این کشور شد.»

بایدن مدعی شد: « ما به تعداد فزاینده‌ای از فعالان حقوق بشر کمک کرده‌ایم تا پناهگاهی امن در آمریکا پیدا کنند. ما دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر کردیم. در اوج اعتراضات سال گذشته ۳۰ میلیون ایرانی تقریباً از هر سه نفر یک نفر از ابزارهای ضد سانسور مورد حمایت آمریکا استفاده کردند.»

رئیس جمهور آمریکا سپس به تحریم های حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت از مردم ایران اشاره کرد و گفت: « ما همچنین بیش از ۷۰ فرد و نهاد ایرانی را که مسئول حمایت از ظلم حکومت به مردم ایران هستند، تحریم کرده‌ایم. امروز نیز ما تحریم‌های بیشتری را علیه برخی از بدترین ناقضان حقوق بشر ایران اعلام می‌کنیم.»

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد: «امروز در حالی که مرگ دلخراش مهسا را به یاد می آوریم، ما تعهد خود را به مردم شجاع ایران که مأموریت او را ادامه می دهند، تأیید می کنیم. مردم ایران با انعطاف و عزم خود به جهان الهام می بخشند و ما به همراه متحدان و شرکای خود، در کنار آنها هستیم.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.