نفتکش‌های حامل سوخت قاچاق با پرچم‌های کشورهای پاناما و تانزانیا با نام‌های تجاری "استیون" و "کرون" توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه توقیف شدند.

به گزارش جماران؛ جانشین فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه درباره جزئیات توقیف نفتکش خارجی حامل سوخت قاچاق توضیحاتی ارائه داد.

دریادار دوم ‌محمدشریف شیرعلی‌ با تشریح جزئیات توقیف ۲ فروند شناور خارجی حامل سوخت قاچاق توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه اظهار کرد: رزمندگان نیروی دریایی سپاه با هوشیاری، تسلط و دقت عمل، تمامی اقدامات غیرقانونی شناورهای تجاری و نظامی فرا منطقه ای را رصد و با اقتدار به ماموریت خود می پردازند. 

به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی سپاه، وی با اشاره به توقیف نفتکش‌های حامل سوخت قاچاق با پرچم‌های کشورهای پاناما و تانزانیا با نام‌های تجاری "استیون" و "کرون" توسط رزمندگان نیروی دریایی سپاه،‌ افزود: طی ۲ روز گذشته رزمندگان منطقه سوم نیروی دریایی سپاه مستقر در بندر ماهشهر و شمال خلیج فارس با رصد اطلاعاتی ۲ فروند شناور را که به صورت سازمان‌ یافته مبادرت به قاچاق نفت گاز جمهوری اسلامی در خلیج فارس می کردند را با دستور مقام قضایی توقیف کردند.

وی تصریح کرد: رزمندگان منطقه سوم دریایی سپاه همچنین با تسلط، هوشیاری، رفتار حرفه‌ای و اخطار قاطع به تمام عوامل بیگانه که در منطقه حضور داشتند با اقتدار شناورهای متخلف توقیف شده را تا بندر ماهشهر و پایگاه اروند هدایت و ۳۷ خدمه این نفتکش ها را نیز برای ادامه مراحل قانونی به مقام های قضایی تحویل دادند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.