میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه آزادی زندانیان و احیای مذاکرات هسته ای "دو مساله جداگانه" هستند، با تکرار ادعاهای واشنگتن گفت: ما بر محدود کردن توانایی هسته ای ایران و فعالیت های بی ثبات کننده این کشور متمرکز و متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، "متیو میلر" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از دیپلماسی در قبال برنامه هسته ای ایران استقبال می کند، اما توپ احیای مذاکرات هسته ای را همچنان در زمین ایران انداخت و مدعی شد که احیای این مذاکرات به ایران بستگی دارد.

"متیو میلر" (مت میلر) سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر توافق تبادل زندانیان میان تهران – واشنگتن به خوبی پیش رود، آیا آمریکا به فکر احیای مذاکرات هسته ای با ایران خواهد بود؟ گفت: فکر می‌کنم آنچه در آینده خواهد بود در نهایت به ایران و تصمیمی که خواهد گرفت، بستگی دارد.

میلر با بیان اینکه آزادی زندانیان و احیای مذاکرات هسته ای "دو مساله جداگانه" هستند، با تکرار ادعاهای واشنگتن گفت: ما بر محدود کردن توانایی هسته ای ایران و فعالیت های بی ثبات کننده این کشور متمرکز و متعهد به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: ما همیشه اعلام کرده ایم که از دیپلماسی برای حل این مساله حمایت می کنیم. اما اگر به اقدامات ایران توجه کنید آنها بطور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری نمی کنند و این نشان می دهد که آنها اقدامات لازم را در این مرحله انجام نمی دهند.

میلر اضافه کرد که واشنگتن به همراه سایر کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی بار دیگر از ایران بصراحت می خواهد بطور کامل با آژانس همکاری کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.