فرانک مک کنزی فرمانده سابق سنتکام با اعتراف به توانایی‌های موشکی ایران، گفت: ایران در طول ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی قابلیت‌ها و ظرفیت موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، فرانک مک کنزی ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و فرمانده سابق ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در خاورمیانه و آفریقا (سنتکام) در اظهاراتی به قدرت موشکی ایران اشاره کرد و گفت: توانایی موشکی تهران را نسبت به همسایگانش در جایگاه بالاتری قرار داده است.

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا در مصاحبه با رسانه آمریکایی سی بی اس نیوز، افزود: ایران در راستای سیاست خود برای تبدیل شدن به قدرت مطلق منطقه همچنان به دنبال بیرون راندن ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی از منطقه است.

وی با بیان این مطلب گفت: این هدف اصلی ایران است اما در کنار این هدف اصلی و در حال حاضر آنها از نظر تاکتیکی، اقدامات زیادی برای کاهش تحریم‌ها انجام داده و در آینده هم انجام خواهند داد.

فرمانده سابق سنتکام در ادامه با اعتراف به توانایی‌های موشکی ایران، گفت: ایران در طول ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی قابلیت‌ها و ظرفیت موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است.

وی یادآور شد: ایران در حال حاضر هزاران موشک کروز زمین به زمین، موشک‌های با بُرد کوتاه و همچنین پهپاد دارد و این موضوع تهران را نسبت به همسایگانش در جایگاه بالاتری قرار داده است.

ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا تاکید کرد: اما ما در حال حاضر از توانایی‌های قابل توجه ایران غافل شده‌ایم چرا که توجه خود را تنها معطوف به موضوع هسته‌ای کرده‌ایم که به نوبه خود موضوع مهمی است اما مساله‌ای که در همین لحظه ما را تهدید می‌کند، قدرت موشکی این کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.