پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در مراسم آغاز تولید گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک گازی پارس جنوبی؛

رئیسی: امروز کشور را به اخم و لبخند دیگران متصل نکردیم

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم آغاز تولید گاز از فاز ۱۱ میدان مشترک گازی پارس جنوبی گفت: این کار بزرگی که امروز در منطقه و به دست متخصصان داخلی و با شعار ما می‌توانیم انجام شد نشان داد که گفتمان این جوانان با گفتمان غرب متفاوت است. قبلا گفتمان این بود که اگر دیگران اخم کردند ما کار را زمین می‌گذاریم و اگر لبخند زدند کار را آغاز می‌کنیم. ما امروز کشور را به اخم و لبخند دیگران متصل نکردیم.

به گزارش جماران؛ رئیس‌جمهور گفت: امروز باید افتخار کنیم که نه تنها دیگر صنعت نفت کشور وابسته به حضور مستشاران خارجی نیست، بلکه توانمندی‌های متخصصان صنعت نفت به سطحی رسیده که جمهوری اسلامی به عنوان کشوری توانمند و فناور به دیگر کشورها و به‌ویژه کشورهای تحت تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه نیز خدمات فنی و مهندسی ارائه می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در آیین افتتاح فاز ۱۱ گازی میدان مشترک پارس جنوبی در عسلویه  راه‌اندازی این فاز را اقدامی بزرگ و ماندگار در حوزه صنایع نفت و گاز کشور دانست و اظهار کرد: اجرای این طرح از سوی متخصصان توانمند داخلی در حالی صورت گرفت که شرکت‌های خارجی طرف قرارداد برای اجرای آن به بهانه تحریم تعهدات خود را رها کرده بودند و کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داشت.

رئیس جمهور انتقال سکوی گازی از فاز ۱۲ میدان عظیم پارس جنوبی به این میدان و راه‌اندازی این طرح سه سال زودتر از زمان لازم برای اجرای چنین طرحی را از دیگر ویژگی‌های خاص این پروژه عنوان کرد و افزود: در اجرای این طرح همچنین صرفه‌جویی‌های مالی قابل توجهی هم حاصل شده است.

رئیسی اجرای این طرح را یک عملیات فنی پیچیده و به نوعی منحصر به فرد و درآمدزا برای کشور برشمرد و بیان کرد: با راه‌اندازی این فاز بخش قابل توجهی از حق کشورمان از میادین مشترک احصا خواهد شد که جا دارد از زحمات همه کارکنان و تلاشگران صنعت نفت در این بخش و نیز صبوری خانواده‌های آنان صمیمانه قدردانی کنم.

رئیس جمهور با اشاره اینکه تولید هفت میلیون مترمکعبی این فاز تا بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب افزایش خواهد یافت، تصریح کرد: امروز اقدامات و طرح‌های حوزه نفت و گاز و به طور کلی انرژی در کشور با انگیزه بالایی دنبال می‌شود.

وی با اعلام این که شرکت‌های خارجی به بهانه تحریم به تعهد خود در فاز ۱۱ پارس جنوبی عمل نکرند، بیان کرد: اراده پولادین جوانان ایرانی و متخصصین ما در این میدان افتخار آفرین شد.

رئیس جمهور عنوان کرد: جابجایی یک سکو از یک فاز به یک فاز دیگر از لحاظ فنی کار بزرگی است که به دست متخصصان داخلی به نتیجه رسیده و در کوتاه‌ترین زمان انجام شده است.

وی با قدردانی از خانواده های صبور متخصصین داخلی که بخش عمده ای از وقتشان را بدور از خانواده و برای صنعت نفت کشور قرار داده‌اند، گفت: اکنون تولید گاز در فاز ۱۱ پارس جنوبی تا ۵۰ میلیون متر مکعب گاز افزایش می‌یابد که نشان از عزم و انگیزه متخصصین ایرانی برای انجام کارهای بزرگ و احقاق حق کشور از میادین کشور است.

رئیسی افزود: این برای کشور ما مایه افتخار است که صنعت نفت ما تمام ایرانی و برای مستشاران خارجی جایی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.