ورود ریزگردها به مازندران باعث کاهش دید افقی ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر در شهرهای گلوگاه، بهشهر و دشت نظیر شده است.

جی پلاس؛ کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران با اشاره به ورود ریزگردها به این استان گفت که به‌علت الودگی هوای ناشی از ورود ریزگردها از ترکمنستان به این خطه شمالی، دید افقی در مناطق شرق این استان اکنون به ۵۰۰ متر کاهش یافته است.

سیدابراهیم تاکامی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به منشا این آلودگی و وجود ریزگردها در ترکمنستان، افزود: ورود ریزگردها به مازندران باعث کاهش دید افقی ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر در شهرهای گلوگاه، بهشهر و دشت نظیر شده است.

وی با اشاره به تداوم ناپایداری‌های در چند روز آینده در استان، پیش‌بینی کرد که در ساعات بعدازظهر امروز با افزایش ابرناکی آسمان و بارش متناوب باران، ریزگردها فروکش و این آلودگی جوی نیز تا حد زیادی از بین برود.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، ابری، در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما، وزش باد و در بعضی ساعات با رگبار باران و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی کرده است.

آسمان مازندران در روز یک‌شنبه اوایل صبح ابری با بارش پراکنده، بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۸ تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در روزهای ‌دوشنبه و سه‌شنبه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش تدریجی دما و از اواخر وقت سه‌شنبه ابری، از سمت غرب استان با رگبار و رعد و برق و وزش باد با بیشینه دما در مناطق غربی تا ۳۲ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر همراه خواهد بود.

شرایط جوی استان در روز چهارشنبه نیز ابری، در ارتفاعات مه آلود با کاهش دما، وزش باد و در بعضی ساعات با رگبار باران و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه ای بین ۲۷ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، در روز پنج‌شنبه نیز اوایل صبح ابری با بارش پراکنده باران بتدریج با کاهش ناپایداری و ابر و در آخرین روز هفته جمعه نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی شده است.

دادههای دریافتی از ایستگاههای هواشناسی نشان میدهد که ساری با ثبت دمای ۳۶.۶ و کلاردشت با دمای ۲۴.۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از هفت درجه کاهش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر در روز جاری نیز مواج پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.