مرتضوی عنوان کرد: ما هنگامی که عرض می‌کنیم یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم این عرض ما را سازمان‌های رسمی کشور از جمله مرکز آمار ایران تائید می‌کنند، ما که اعلام نکرده‌ایم. البته ما در حال طراحی سامانه پایش دیگری هستیم که در آینده نزدیک دقیقا تعداد بیکاران ما با حد و رسم مشخص خواهد شد. در حال حاضر نرخ بیکاری را مراکز رسمی مانند مرکز آمار ایران و بانک مرکزی و سایر مراکز سنجشی بر اساس آمایش و سنجش اعلام می‌کنند.

به گزارش جماران؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک سامانه پایش در حال طراحی است که در آینده نزدیک دقیقا تعداد بیکاران ما با حد و رسم مشخص خواهد شد.

سیدصولت مرتضوی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که انتقاداتی نسبت به وی درخصوص ایجاد یک میلیون شغل می‌شود‌، گفت: اساساً اصل انتقاد سازنده است و ما باید انتقاد را بپذیریم، اما انتقادها به ۲ شکل است؛ یک زمانی کسی انتقاد می‌کند و می‌گوید حرف خودم درست است و به هر شکلی هم توضیح دهید قانع نمی‌شود که وی حق دارد، اما یک کسی انتقاد می‌کند انتقادش پایه و چارچوب دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: ما هنگامی که عرض می‌کنیم یک میلیون فرصت شغلی ایجاد کرده‌ایم این عرض ما را سازمان‌های رسمی کشور از جمله مرکز آمار ایران تائید می‌کنند، ما که اعلام نکرده‌ایم.

وی با بیان این‌که مرکز آمار ایران اعلام کرده نرخ بیکاری ۳ ماه اول یعنی بهار سال ۱۴۰۲ نسبت به بهار سال ۱۴۰۱ یک درصد کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: این‌ها مستند هستند یعنی از ۹/۲ درصد به ۸/۲ درصد کاهش پیدا کرده است و از سوی دیگر سامانه‌ها وجود دارند و قابل راستی‌آزمایی است. 

 

سید صولت مرتضوی

 

مرتضوی عنوان کرد: البته ما در حال طراحی سامانه پایش دیگری هستیم که در آینده نزدیک دقیقا تعداد بیکاران ما با حد و رسم مشخص خواهد شد. 

وی ادامه داد: در حال حاضر نرخ بیکاری را مراکز رسمی مانند مرکز آمار ایران و بانک مرکزی و سایر مراکز سنجشی بر اساس آمایش و سنجش اعلام می‌کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این‌که سامانه‌ای طراحی شده است که تحقیقاً تمام کسانی که شاغل هستند را مشخص می‌کند، گفت: این سامانه نشان می‌دهد این افراد در چه سِمت و شغلی شاغل هستند، در کدام کارخانه و کارگاه هستند، کارگران ساختمانی کجا کار می‌کند، بیمه پرداخت می‌کند یا نمی‌کند؟ تمام بازنشستگان و تمام کسانی که در سن کار به جمعیت فعال اضافه می‌شوند این‌ها را ما مشخص می‌کنیم و اعلام خواهیم کرد و بعد دقیقا مشخص می‌شود که برای کدام اشخاص شغل ایجاد شده است و برای چه اشخاصی جویای اشتغال هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.