بهزاد نبوی، رئیس سابق جبهه اصلاحات گفت: روحانی در دوره ترامپ توانست برجام را حفظ کند و اواخر دوره‌اش بایدن انتخاب شد که مذاکره شروع کند و توانست کار را مجددا به نتیجه برساند و احیای برجام کاملا در دسترس بود ولی اجازه ندادند.

به گزارش جماران؛ بهزاد نبوی، رئیس سابق جبهه اصلاحات در گفت‌وگو با شماره اخیر مجله «آگاهی نو»، با دفاع از این نظر که «باید باز هم دولت اصلاح‌طلب و معتدل انتخاب شود»، گفت: در دولت آقای روحانی امضای برجام کار ساده‌ای نبود. ببینید الان دو سال است دنبال این‌اند که برجام را به نتیجه برسانند، همان برجامی که به آن بد و بیراه می‌گفتند، اما هنوز نتوانسته‌اند. امضای برجام و در پی آن رفع تحریم‌ها و خروج پرونده ایران از شورای امنیت، کارهایی بسیار مهم بود. بعضی از دوستان ما می‌گویند آقای روحانی دوره اولش بد نبود - با بزرگواری می‌گویند بد نبود! - ولی دوره دوم هیچ کاری نکرد. درباره دور دوم آقای روحانی هم این کلام را از حسن آقای خمینی نقل کنم که می‌گفت در دوره دوم، آقای روحانی اگر تنها یک کار حفظ برجام در دوره ترامپ را انجام داده باشد، بزرگترین پیروزی است.

نبوی افزود: شما ببینید در دوره بایدن نمی‌توانند مذاکره کنند و کار بازگشت به برجام را به نتیجه برسانند. روحانی در دوره ترامپ توانست برجام را حفظ کند و اواخر دوره‌اش بایدن انتخاب شد که مذاکره شروع کند و توانست کار را مجددا به نتیجه برساند و احیای برجام کاملا در دسترس بود ولی اجازه ندادند. ظاهرا آقای روحانی گفته بود اجازه دهید دولت من توافق امضا کند و شما از ثمره‌اش بهره‌مند شوید که مقبول واقع نشد. حداقل من همیشه از عملکرد دولت‌های اصلاح‌طلب و میانه‌رو و معتدل دفاع کرده و می‌کنم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.