برخلاف حزب جمهوری خواه که به نظر می رسد قادر به پایان دادن به دوران ترامپ و رهایی از مشکلات جدی حقوقی او نیست، حزب دموکرات گزینه ای برای مقابله با هر حادثه ای را دارد. احتمال عدم حضور هر دو نفر آنها در برگه های رای در نوامبر 2024، بسیار کم است اما وجود دارد.

به گزارش جماران؛ اسلیت در گزارشی از تئو لوبری آورده است: اخبار سیاسی در سراسر امریکا با مشکلات جدی حقوقی پیش روی رئیس جمهور سابق امریکا در حال افزایش است. اگرچه موارد اخیر در هفته های اخیر بر سؤال هایی پیرامون نامزدی جو بایدن، به ویژه مربوط به سن او، تفوق داشته ،اما این سوال  ها  ناپدید نشده اند.

این دو موضوع کاملاً متمایز ما را به تفکر در مورد احتمالی سوق می دهند که اگر هیچ یک از آنها سرانجام در نوامبر 2024 در خط شروع حضور نداشته باشند چطور خواهد شد؟ اگرچه  اکنون آن  خیلی جدی در نظر گرفته نمی شود، اما این گزینه را نمی توان کاملاً کنار گذاشت.

در ماه‌های آینده، مستأجر سابق کاخ سفید واقعاً باید بین دوره مقدماتی جمهوری‌خواهان و چهار محاکمه مربوط به جرم های مختلف دست و پنجه نرم کند.محاکمه های نسبتا قریب الوقوع مورد بحث به ترتیب در فلوریدا، واشنگتن دی سی، جورجیا و نیویورک برگزار خواهد شد. محاکماتی که مبارزات او را تحت تأثیر قرار می دهد و می تواند به احکام مجرمانه همراه با حکم زندان منجر شود.

کاخ سفید با آگاهی از این مشکل، به طور فزاینده ای روی کامالا هریس تاکید می کند.

اگرچه در حال حاضر نمی‌توان روند وقایع را با دقت پیش‌بینی کرد، اما محبوب جناح جمهوری‌خواه با خطر خاصی مواجه است که جاه‌طلبی‌های سیاسی او و خانواده سیاسی‌اش را به شدت تهدید می‌کند.

طوفان حقوقی که در ماه‌های آینده گریبان‌گیر ترامپ خواهد شد، حداقل باید رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را تشویق کند تا قبل از انتخاب خود در انتخابات مقدماتی بیاندیشند  و تشکیلات محافظه‌کار را به ایجاد یک طرح پشتیبان برای محدود کردن درگیری ها در صورت بازگشت اوضاع، تشویق می کند.

اگر محبوبیت کم جو بایدن بیشتر نگران کننده است، اما در بین رای دهندگان، سن او است که اغلب به کانون بحث ها بازمی گردد. جو بایدن با ۸۰ سال سن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور مستقر در تاریخ امریکا است و یک دوره ۴ ساله جدید به خروج از کاخ سفید با ۸۶ سالگی منجر می‌شود. بنابراین تردیدهای رأی دهندگان در این موضوع نامشروع نیست.

کاخ سفید با آگاهی از این مشکل، به طور فزاینده ای روی کامالا هریس تاکید می کند. او به طور خاص چندین بار در ویدئویی ظاهر می شود که نامزدی جدید رئیس جمهور را رسمیت می دهد، به سراسر کشور سفر می کند و به نظر می رسد در جمع آوری بودجه برای تامین مالی مبارزات کارآمد است. او در سن 56 سالگی در اوج زندگی خود قرار دارد و اکنون تجربه کافی برای تصاحب کشور را دارد اگر جو بایدن کارزار انتخاباتی خود را کنار بگذارد یا قدرت را در دوره ریاست جمهوری رها کند.

این راهبرد قوه مجریه قابل انتقاد است، اما بیش از هر چیز به ما یادآوری می‌کند که خروج جو بایدن  به‌ویژه به علت جسمانی  را نمی‌توان به طور کامل رد کرد، اگرچه اکنون هیچ نشانه‌ای در این راستا وجود ندارد.

برخلاف حزب جمهوری خواه که به نظر می رسد قادر به پایان دادن به دوران ترامپ و رهایی از مشکلات جدی حقوقی او نیست، حزب دموکرات گزینه ای برای مقابله با هر حادثه ای را دارد. احتمال عدم حضور هر دو نفر آنها در برگه های رای در نوامبر 2024، بسیار کم است اما وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.