رییسی که به منظور شرکت در اجلاس روز مساجد صبح امروز؛ دوشنبه به قم سفر کرده است با مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش جماران، آیت‌الله حسین نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان، کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران کننده دانست و عنوان کرد: با وجود همه مشکلات نباید نسبت به اقدامات انجام شده و دستاوردها سیاه‌نمایی و مردم را از انقلاب ناامید کرد؛ امروز دشمنان ما تمام سعی شان نا امید کردن ملت است‌.

مرجع تقلید شیعیان، کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران کننده دانست و عنوان کرد: با وجود همه مشکلات نباید نسبت به اقدامات انجام شده و دستاوردها سیاه‌نمایی و مردم را از انقلاب ناامید کرد؛ امروز دشمنان ما تمام سعی شان نا امید کردن ملت است‌.

آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در دیدار رئیس جمهور که در دفتر این مرجع تقلید در قم انجام شد، ضمن تقدیر از زحمات دولت اظهار کرد: از شما درخواست داریم که توجه بیشتری به وضع معیشت مردم شود به ویژه موضوع ارزش پول ملی که نیازمند پیگیری ویژه است.

به نوشته فارس، وی ریشه کن کردن فقر، جهل و تبعیض را از وظایف مسئولان دانست و گفت: ما در جریان تلاش‌ شبانه روزی شما هستیم؛ مسافرت به استان‌ها و دیدار از نزدیک با مردم و گوش کردن مشکلات آنها از مزایای دولت است‌ که باید ادامه‌ پیدا کند و در این مدت هم خدماتی صورت گرفته است و جای تقدیر دارد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: اقدامات قابل تقدیر است اما باید توجه داشت که طبق سفارش حضرت امیرالمؤمنین(ع) اصل رضایت مردم است؛ اکنون مشکلات معیشتی مردم را آزار می‌دهد که دولت باید این موضوع را حل کند.

وی کاهش‌ ارزش پول‌ ملی را نگران کننده دانست و عنوان کرد: با وجود همه مشکلات نباید نسبت به اقدامات انجام شده و دستاوردها سیاه‌نمایی و مردم را از انقلاب ناامید کرد، امروز دشمنان ما تمام سعی شان نا امید کردن ملت است‌.

 

photo_2023-08-21_12-13-02

 

 رئیس جمهور با آیت الله العظمی سبحانی دیدار و گفت و گو کرد

رئیس جمهور روز دوشنبه در دومین برنامه خود در سفر به شهر مقدس قم با آیت الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

***

 

photo_2023-08-21_15-25-32

 

آیت‌الله العظمی مکارم‌ شیرازی: مسألۀ قیمت مسکن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده؛ دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد

مردم می خواهند آثار فعالیت های دولت را در سفره شان ببینند

 

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس جمهور قیمت های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرد و تأکید کرد: باید وابستگی قیمت ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکاء به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می شود.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی، روز دوشنبه در دیدار سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، ایجاد امید در جامعه را سبب پیشرفت دانست و خطاب به رئیس جمهور گفت: اینکه شما در تمام مسائل، با امید و اتکال به خداوند صحبت می کنید، نکتۀ ارزنده ای است.

وی تورم و معیشت را از دغدغه های اصلی مردم بیان کرد و افزود: مردم می خواهند آثار فعالیت های دولت را در سفره شان ببینند.

آیت الله مکارم شیرازی، قیمت های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار و بی انصافی برخی از کسبه را از جمله عوامل گرانی برشمرد و تأکید کرد: باید وابستگی قیمت ها به دلار را از بین برد و هر چه اتکاء به دلار کمتر شود، آثار آن بر سفره مردم نمایان و سبب رضایت می شود.

وی به مشکل مسکن اشاره کرد و گفت: مسألۀ قیمت مسکن و اجاره بهای آن به مشکل بغرنجی تبدیل شده و افزایش چند برابری پیدا کرده است که دولت باید برای آن تدبیری بیندیشد؛ دولت باید به وعده ای که در زمینۀ ساخت مسکن داده، عمل کند که اگر این وعده ها به سرانجام برسد، بسیاری از مشکلات حوزۀ مسکن حل خواهد شد.

این مرجع تقلید همچنین به مسألۀ حجاب اشاره کرد و گفت: باید آنچه مربوط به فرهنگ اسلام است، در کشور رعایت شود.

 

تکمیل می شود...

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.