«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو تاکید کرد که ایران و روسیه روند خود را برای اجرای توافقنامه سفر بدون روادید برای گروههای گردشگری را آغاز کرده اند.

به گزارش جماران؛ سفیر جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک روزنامه روس از آمادگی کامل ایران برای نهایی کردن توافق لغو روادید خبر داد و تاکید کرد که سواحل خلیج فارس مقصد مناسبی برای گردشگران روس در فصل زمستان است.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در مصاحبه با روزنامه «ایزوستیا» تاکید کرد که ایران آماده انعقاد توافق درباره معافیت روادید دوجانبه با روسیه است. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، این دیپلمات ایرانی تاکید کرد که ایران و روسیه روند خود را برای اجرای توافقنامه سفر بدون روادید برای گروههای گردشگری را آغاز کرده اند. 

وی افزود: درباره لغو روادید میان دو کشور من مایلم اعلام کنم که ایران آمادگی کامل برای گام برداشتن در این مسیر و لغو روادید را دارد و مردم ما بتوانند از کشورهای یکدیگر بازدید کنند. واضح است که مسئولان امر تقاضا داریم تصمیمات مربوطه را اتخاذ کنند و پس از آن این تصمیمات اجرایی و عملیاتی خواهد شد. 

سفیر ایران در مسکو همچنین اضافه کرد که ایران خرسند است که از روسها برای بازدید از سواحل جنوبی ایران در خلیج فارس در فصل زمستان که هوا مناسب است دعوت کند. شهروندان روس همچنین ممکن است به مناطق مرکزی ایران که یک کویر گسترده است علاقمند باشند. روسها به دیدن جنگل، رودخانه و دریاچه ها عادت دارند اما قلب کشور ما که مناطق بیابانی است بنابراین می‌توانند مدتی را آنجا سفر کنند. علاوه بر این پارکهای ملی زیادی با گونه های گیاهی و جانوری متنوع داریم. 

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه در ماه مارس گذشته اعلام کرد که مسکو و تهران در نظر دارند توافقنامه سفر بدون روادید برای گروه‌های گردشگری را اجرا کنند.

طبق گزارش تاس، بر اساس این توافق که در اول جولای 2021 منعقد شد، شهروندان هر دو کشور می‌توانند بدون دریافت ویزا برای مقاصد گردشگری از کشور طرف مقابل بازدید کنند، مشروط بر اینکه در یک گروه حداکثر 50 نفره باشند و دوره سفر بیش از 15 روز طول نکشد.

با این حال خبرگزاری تاس میگوید که ایران و روسیه سفرهای بدون روادید برای گروههای گردشگری را از روز اول آگوست(9 مرداد) آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.