زنده‌یاد حاج شیخ ماشاالله مروجی روز سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۸۹ در شهر قم رخت از جهان فانی بربست و به دیار باقی شتافت. پیکر این روحانی بزرگ روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه بر روی دستان مردم قدرشناس و عزادار کوهدشت تشییع و در بهشت زهرای این شهر به خاک‌سپرده شد.

به گزارش جماران، مراسم سیزدهمین سالگرد آیت الله حاج  ماشاءالله مروجی، روحانی مورد اعتماد مردم کوهدشت لرستان در تاریخ بیست و سوم تیرماه۱۴۰۲ در  مسجد جامع این شهر برگزار شد

حاج شیخ ماشاءالله مروجی در سال ۱۳۳۹ به پیشنهاد آیت‌الله کمالوند به شهرستان کوهدشت مهاجرت کرد.

این روحانی وارسته پس از حدود نیم قرن سکونت در کوهدشت، منشاء خدمات ارزنده‌ای برای مردم این منطقه بود.

وی در سال ۱۳۴۰ حوزه علمیه باقرالعلوم شهرستان کوهدشت را تأسیس کرد.

 

photo_2023-07-15_23-05-29

 

وی مروج و مبلغ واقعی دین بود. او سال‌ها در یک خانه گلی و ساده و محقر زندگی‌ای سرشار از معنویت را سپری کرد. سخن او مانند سکوتش ملیح بود. ثمره سیر و سلوک او تطهیر باطن و تخلیه دل از اغیار بود.

مرحوم آیت‌الله مروجی نمونه یک انسان کامل و بافضیلت بود که در گمنامی و دوری از هیاهوی ظاهری دنیا و دلربایی‌های دنیوی، به حیات واقعی خود دست یافت و جاودانه شد.

 

photo_2023-07-15_23-05-30

 

زنده‌یاد حاج شیخ ماشاالله مروجی روز سه‌شنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۸۹ در شهر قم رخت از جهان فانی بربست و به دیار باقی شتافت.

پیکر این روحانی بزرگ روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه بر روی دستان مردم قدرشناس و عزادار کوهدشت تشییع و در بهشت زهرای این شهر به خاک‌سپرده شد.

 

photo_2023-07-15_23-05-31

 

وی پدر آیت الله احمد مبلغی؛ نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام محمدرضا مبلغی نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی، است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.