در دیدار نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا با سفیر کشورمان، طرف روسی در واکنش به اخبار منتشره در خصوص نشست مشترک اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، بر مواضع ثابت کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا در دیدار با سفیر کشورمان در مسکو، بر مواضع ثابت کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو، با «میخائیل باگدانف» معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله آخرین وضعیت روابط دوجانبه بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین طرف روسی در واکنش به اخبار منتشره در خصوص نشست مشترک اخیر وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و روسیه، بر مواضع ثابت کشورش در قبال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کشور دوست همراه با احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تأکید کرد.

 

photo_2023-07-14_22-33-45

 

در پی ششمین نشست وزیران خارجه کشورهای همکاری خلیج فارس و روسیه تحت عنوان گفت‌وگوی راهبری بین مسکو و این کشورها در روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه، بیانیه مشترکی صادر شد که ۶ کشور عربی و روسیه در آن با اشاره به ادعای امارات درباره حاکمیت جزایر سه گانه تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی از آنچه تلاش‌های امارات برای حل این مسأله از طریق مذاکرات دوجانبه با ایران یا دادگاه بین المللی عنوان شد، اعلام حمایت کردند.

این موضوع اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به مسکو را در پی داشت و علاوه بر موضع‌گیری صریح وزیر امور خارجه و برخی مقامات، سفیر روسیه در تهران احضار و مراتب اعتراض کشورمان به مطالب مندرج در بیانیه مذکور به وی ابلاغ شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.