وی اضافه کرد: در حال حاضر میانگین ماهیانه 150 میلیارد تومان در سراسر کشور از حقوق بیش از 650 هزار معلم کسر و به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شود که هیچ خروجی برای معلمان ندارد و فقط افرادی که بازنشسته می‌شوند، عددی بسیار ناچیز دریافت می‌کنند.

به گزارش جماران؛ به نقل از خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: در حالیکه ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان از حقوق فرهنگیان به حساب صندوق ذخیره واریز می‌شود اما صندوق خروجی برای معلمان نداشته و مدیریت صندوق نیز غیرشفاف است.محمد وحیدی با اشاره به کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه مجلس یازدهم و به ویژه کمیسیون آموزش بوده مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان است که مدیریت آن با فراز و نشیب‌های بسیاری مواجه بوده است.

یک میلیون و 600 هزار معلم شاغل و بازنشسته در صندوق ذخیره فرهنگیان سهام دار هستند 

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس آمار، یک میلیون و 600 هزار معلم شاغل و بازنشسته در این صندوق سهام دار هستند که برابر مصوبه قانونی، بین 3 تا 5 درصد از حقوق و مزایای ماهیانه معلمان به این صندوق واریز می‌شود و همین میزان سهم نیز باید از طرف دولت به صندوق واریز شود.

دولت در پرداخت سهم خود به صندوق قصور داشته است

وحیدی تصریح کرد: بر همین اساس، کمیسیون آموزش وظیفه دارد به عنوان متولی حوزه آموزش کشور، نظارت بر دستگاه‌های ذی‌ربط را  داشته باشد و چندین مرتبه از وزرای قبلی نظارت بر صندوق را مطالبه داشتیم ولی گزارشات مشخصی به کمیسیون ارائه نشد، همچنین دولت در پرداخت سهم خود کوتاهی‌هایی داشته که به خوبی از این ظرفیت نیز استفاده نشده است.

وی از جمع آوری امضا برای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد و گفت: بر اساس اخباری که داریم برخی از حوزه‌های صندوق زیان ده بوده و انتصاباتی در صندوق انجام شده و بعضاً نفراتی که دارای شناخت و تخصص کمتری هستند، در مسند مدیریت‌‎های مختلف قرار گرفتند.

نبود شفافیت در نحوه مدیریت صندوق یکی از محورهای اصلی تفحص

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: محورهای تحقیق و تفحص در چند موضوع اساسی بوده که مهمترین آن عملکرد صندوق در بخش اجرایی، اداری و ارائه گزارش به مجلس بوده که در این حوزه‌ها شفافیت وجود ندارد.

وی محور بعدی تفحص را عدم واگذاری سهام برشمرد و گفت: با وجود اینکه قول‌های مکرری در این زمینه داده شده و بخشی از آن نیز تبلیغاتی هم شده است اما واگذاری واقعی به سهام داران انجام نگرفته است.

وحیدی تصریح کرد: هولدینگ‌های صندوق ذخیره فرهنگیان نیز  باید در بورس ثبت می‌شد ولی این اقدام نیز هنوز نهایی نشده است.

 

محمد وحیدی

 

پرداخت حقوق‌های نامتعارف به اعضای هیأت مدیره و هیأت امنای صندوق

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین گزارش‌هایی از پرداختی‌های نامتعارف به اعضای هیأت مدیره و هیأت امنا دریافت کرده‌ایم که لازم است در این زمینه نیز شفاف سازی صورت گیرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین اساسنامه صندوق باید از مصوبه هیأت وزیران برخوردار می‌شد که بهره مند نشد و امیدواریم این تحقیق و تفحص منجر به  تصمیمات مثبت شود.

ماهانه 150 میلیارد تومان از حقوق فرهنگیان به حساب صندوق واریز می‌شود

وی اضافه کرد: در حال حاضر میانگین ماهیانه 150 میلیارد تومان در سراسر کشور از حقوق بیش از 650 هزار معلم کسر و به صندوق ذخیره فرهنگیان واریز می‌شود که هیچ خروجی برای معلمان ندارد و فقط افرادی که بازنشسته می‌شوند، عددی بسیار ناچیز دریافت می‌کنند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری یادآور شد: تحقیق و تفحص با امضای نمایندگان به هیأت رئیسه وصول و پس از آن از طرف هیأت رئیسه به کمیسیون تخصصی واصل می‌شود؛ کمیسیون تخصصی وظیفه دارد جلسه‌ ای میان متقاضیان طرح و دستگاه ذی ربط برگزار و نهایتا گزارش جلسه را به صحن مجلس ارائه کند. سپس در صحن علنی رأی گیری و در صورت رأی مثبت هیأت تحقیق و تفحص کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.