مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه مردم نگران رفتارهای زننده غیر اسلامی هستند، ادامه داد: مسئولان باید برای مقابله با این رفتارها صراحت داشته باشند چرا که بی توجهی به این رفتارها مصداق حمایت از دشمن است.

به گزارش جماران، به نقل از مهر، امام جمعه موقت اصفهان گفت: مشکل چندین ساله مسکن ارتشیان در اصفهان باید هر چه زودتر با تعیین مسئول پیگیری کننده برطرف شود.

حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با بیان اینکه خودم و همه نمازگذاران را به تقوای الهی اظهار داشت: همه کلیدهای بهشت با تقوا بازگشایی می‌شود و این عمل موجب افزایش روزی نیز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فردی که قیامت را باور ندارد یا نماز نمی‌خواند مشمول شفاعت نمی‌شود، ابراز داشت: شفاعت وسیله‌ای برای ارتباط، امید و تحول است و راهی برای تغییر و تحول و نجات از گناه و امیال شیطانی اصل شفاعت است.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه با بیان اینکه قصاص به معنای حیات جامعه است، تصریح کرد: حدود اسلام یا قصاص ظلم نیست بلکه حیات است؛ اگر قاتلی اعدام شد سایر جانیان حساب دستشان می‌آید.

امنیت و حیات جامعه به اجرای حدود اسلامی و قانون است

وی با تاکید بر اینکه امنیت و حیات جامعه به اجرای حدود اسلامی و قانون است، ابراز داشت: همه باید در برابر قانون مطیع باشیم و جز بر اجرای قانون اسرار نکنیم.

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به چالش چندین ساله مسکن ارتشیان در اصفهان نیز گفت: باید برای پیگیری این مشکل مسئولی مشخص و پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به جایگاه تخت فولاد و حضور هزاران انسان بزرگ و ارزشمند در این قبرستان ابراز داشت: بعد از بقیع و وادی السلام بزرگترین قبرستان جهان اسلام تخت فولاد است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به شهادت امام محمد تقی نیز گفت: علم لدنی علمی است که خداوند متعال عنایت می‌کند و پیامبر اسلام و حضرت جوادالائمه دارای این علم لدنی بودند.

ازدواج ساده و آسان دستور اسلام است

وی ضمن اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) تصریح کرد: فلسفه ازدواج تشکیل زندگی مشترک است و نباید با تجملات و چشم و هم‌چشمی جلوی ازدواج اسلامی را سد کرد، خداوند انسان و غیرانسان را زوج آفریده است. ازدواج ساده و آسان دستور اسلام است و علی و فاطمه مصداق زوجی هستند که این امر مقدس را به بهترین ترین شکل ممکن اجرا کردند.

حجت الاسلام میردامادی با تاکید بر اینکه اگر به دستورات و آموزه‌های اسلام عمل کنیم مشکلاتمان حل خواهد شد، گفت: مردم باید بدانند چه کارهایی انجام شده و نظام چه خدماتی به آنها ارائه داده است.

وی با بیان اینکه ضروری است در خصوص صنعت هسته‌ای در امور فنی، اقتصادی، سلامت و دیگر بخش‌ها اشاره شده است، اضافه کرد: چه کسی باور می‌کرد کمتر از نیم قرن کشور ایران با وجود این همه تحریم و توطئه امروز به این سطح از علم و دانش و فناوری برسد که دنیا روی آن حساب کند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به با اشاره به ابلاغ لایحه عفاف و حجاب به دستگاه‌های اجرایی ابراز داشت: از همه قوا درخواست داریم اجرای درست این ابلاغیه را در دستور کار قرار دهند.

وی با بیان اینکه مردم نگران رفتارهای زننده غیر اسلامی هستند، ادامه داد: مسئولان باید برای مقابله با این رفتارها صراحت داشته باشند چرا که بی توجهی به این رفتارها مصداق حمایت از دشمن است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.