سازمان فضایی ایران با استفاده از ماهواره خیام، رودخانه ‎هیرمند را پایش کرده است. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حکومت افغانستان در برخی نقاط با انحراف مسیر آب و ایجاد بند‌های متعدد، مانع رسیدن آب به ایران شده است.

به گزارش جماران؛ با بررسی وضعیت آب هیرمند توسط ماهواره خیام، مشخص شد حکومت افغانستان با انحراف مسیر هیرمند مانع از رسیدن آب به ایران شده است.

 موضوع حق آبه ایران از آب هیرمند همیشه مورد توجه مقامات کشورمان بوده است، به طوری که در چند روز گذشته رئیس جمهوری کشورمان موضع گیری جدی در این باره داشت و بر لزوم احقاق حقوق ایران از این رود مشترک با کشور افغانستان تاکید کرد. 

در همین خصوص «حسین دلیریان»، سخنگوی سازمان فضایی ایران، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: سازمان فضایی ایران با استفاده از ماهواره خیام، رودخانه ‎هیرمند را پایش کرده است. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که حکومت افغانستان در برخی نقاط با انحراف مسیر آب و ایجاد بند‌های متعدد، مانع رسیدن آب به ایران شده است.

قرار است تصاویر مربوط به رصد وضعیت آب هیرمند در روز‌های آینده منتشر شود.

سخنگوی سازمان فضایی ایران همچنین عنوان کرد که سازمان فضایی آمادگی کامل دارد داده‌های مربوطه را در اختیار وزارت خارجه قرار دهد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.