فعالیت وندی شرمن به عنوان معاون وزیرخارجه دولت بایدن به پایان رسیده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از جهان دیپلماسی، سی ان ان نوشت: وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه در تابستان امسال سمت خود را ترک کند. پیش بینی می‌شود که این خبر  در روزهای آینده رسما اعلام شود.

وندی شرمن در طول دولت جو بایدن یکی از بازیگران اصلی وزارتخارجه بوده است. او بر اهداف و چالش های کلیدی سیاست خارجی، از جمله روابط آمریکا و چین تمرکز کرده بود.

شرمن اغلب برخی از وظایف دیپلماتیک سخت تر را بر عهده می گرفت. به عنوان نمونه، در ماه فوریه، شرمن و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ، مقام ارشد چین در واشنگتن را به وزارت خارجه احضار کردند و یک «پیام بسیار واضح» را به او درباره کشف یک بالون نظارتی چینی اعلام کردند.

منابعی به سی‌ان‌ان گفتند که جایگزین او در حال حاضر مشخص نیست. مجلس سنا وندی شرمن را به عنوان معاون وزیر امور خارجه در آوریل 2021 تایید کرد. او اولین زنی بود که این سمت را به دست آورد.

شرمن در حالی که تخصص فوق‌العاده‌ای در سیاست خارجی داشت به عنوان معاون وزیرخارجه کار خود را آغاز کرد.او پیش از این به عنوان مذاکره‌کننده ارشد با ایران، که منجر به توافق هسته‌ای ایران در دولت اوباما شد، ایفای نقش کرد. او علاوه بر پوشش بسیاری از کارنامه‌های مهم دیگر، یکی از بازیگران کلیدی سیاست کره شمالی در دوران دولت کلینتون بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.