​محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجی قطر که به تهران سفر کرده است عصر امروز با دریابان علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون روابط دو جانبه و منطقه ای با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش جماران، شمخانی در این دیدار با اشاره به سطح و کیفیت مناسب روابط دو کشور در حوزه های مختلف اظهارداشت: لازم است با رفع موانع موجود، سطح همکاری های تجاری و بازرگانی و همچنین فعالیتهای مشترک در زمینه اجرای پروژه های زیر ساختی، متناسب با تعاملات سیاسی دو کشور ارتقاء یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: در چارچوب راهبرد دیپلماسی همسایگی که در دولت جناب آقای رییسی پیگیری می شود، توسعه همکاری های همه جانبه با کشورهای همسایه اولویت اصلی ایران در روابط خارجی بوده و ما قائل به هیچگونه محدودیتی در این زمینه نیستیم.

وی با قدردانی از تلاش موثر امیر قطر و دولت این کشور و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه پیشبرد پرونده های منطقه ای و بین المللی افزود: روابط برادرانه و سازنده تهران و دوحه می تواند به عنوان الگویی قابل تعمیم در مناسبات با سایر کشورهای منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

شمخانی در پایان گفت: برخی کشورهای فرامنطقه ای با سوء استفاده از رخدادهای مشکوک بدنبال ایجاد سوءتفاهم در روابط میان ایران و قطر هستند که لازم است دو کشور با هوشیاری کامل با این روند مقابله کنند.

 

photo_2023-03-27_17-44-13

 

محمد بن عبدالعزیز الخلیفی وزیر مشاور در امور خارجی قطر نیز در ابتدای این ملاقات با ابراز خرسندی نسبت به توافق ایران و عربستان سعودی برای عادی سازی روابط، این اقدام را گامی مهم در افزایش ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه توسعه مناسبات همه جانبه با ایران در ردیف اولویتهای سیاست خارجی قطر است، تاکید کرد: افزایش حجم همکاری های تجاری و تسریع در اجرای پروژه های زیر ساختی از اصلی ترین محورهایی است که باید با تلاش مشترک دو کشور به موتور محرکه مراودات اقتصادی تهران - دوحه تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.