مراسم الحاق ناو اقیانوس‌ پیمای شهید مهدوی و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد. برد موشکی این شناور ها بین ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است و بنا به گفته کارشناسان این اولین بار است که چنین شناور هایی با این ویژگی طراحی شده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از خبرگزاری ها، مراسم الحاق ناو اقیانوس‌ پیمای شهید مهدوی و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد. برد موشکی این شناور ها بین ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است و بنا به گفته کارشناسان این اولین بار است که چنین شناور هایی با این ویژگی طراحی شده است.

مراسم الحاق ناو اقیانوس‌ پیمای شهید مهدوی و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه برگزار شد.

برد موشکی این شناور ها بین ۱۰ تا ۱۸۰ کیلومتر است و بنا به گفته کارشناسان این اولین بار است که چنین شناور هایی با این ویژگی طراحی شده است.

 

photo_2023-03-09_10-03-24

 

مراسم الحاق ناو اقیانوس‌ پیما و ۹۵ شناور موشک‌انداز به ناوگان نیروی‌دریایی سپاه در منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در شهر بندرعباس با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه و سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

 

photo_2023-03-09_10-03-22

 

 

 شناور‌های راکت‌انداز سپاه ‌‌موشک‌انداز‌ شدند‌

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناور‌های راکت‌انداز در کلاس شناور‌های عاشورا و طارق به موشک‌انداز‌ها با برد موشکی حداقل ۱۰ و حداکثر بیش از ۱۸۰  کیلومتر برد تبدیل شدند‌ که ‌در جهان بی‌سابقه است.

ناو اقیانوس پیمای «شهید نادر مهدوی» ‌‌قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگرد‌ها، پهپاد‌ها، شناور‌های تندرو موشک انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را داراست.

این ناو با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام ماموریت‌های اقیانوسی با ایجاد امنیت پایدار خطوط مواصلاتی دریایی و امداد رسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشور‌های منطقه‌ است.

با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، از امروز آغاز شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.