حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی ​تولیت آستان قدس رضوی مناطق عملیاتی جنوب کشور و یادمان‌‎های شهدا و راهیان نور را میقات و میعادگاه عاشقان الی الله دانست.

به گزارش جماران به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی امروز چهارشنبه (10 اسفندماه) ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به شهید سید محمدحسین علم‌الهدی و یاران شهیدش در حماسه هویزه، در جمع زائران این کربلای ایران به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: شهید علم الهدی و شهدای عزیز هویزه جوانانی مؤمن، انقلابی و دلیرمردان سرافرازی بودند که دل‌هایی لبریز از ایمان داشتند و با سلاح بسیار اندک و حتی با دست خالی در برابر بعثی‌های تا بُن دندان مسلح و مجهز ایستادند و کوچک‌ترین هراسی به دل راه ندادند.

وی با بیان اینکه نسل جوان باید با سرگذشت و زندگی جوانان قهرمانی همچون شهید علم الهدی آشنا شوند، خاطرنشان کرد: شهید علم الهدی با اینکه تنها 22 سال سن داشت، اما ره صد ساله را یک شب طی کرد؛ او دائما با قرآن و نهج البلاغه مأنوس بود و اهل معرفت، بصیرت، مجاهدت و تربیت بود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این سخن شهید سلیمانی که «شرط شهید شدن، شهید بودن است» ابراز کرد: شهید علم الهدی و حاج قاسم سلیمانی اتفاقی نامشان بلند آوازه نشده است، در روایتی پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «موتوا قبل ان تموتوا، قبل از آنکه مرگ به سراغتان آید، خود را بمیرانید» معنای این روایت آن است که قبل از مرگ طبیعی و قهری، انسان باید با اختیار خود به سوی خداوند رجوع و برگشت کند و راه آن میراندن نفسانیات، منیت‌ها و خودپرستی‌ها در خود است، آنگاه است که انسان به حیات حقیقی می‌رسد.

وی ابراز کرد: شهدا هرکدام خصوصیات و کمالات ممتاز و منحصر به فردی دارند که اگر اینگونه نبود به شهادت نمی‌رسیدند و مزار مطهرشان میعادگاه عاشقان الی الله نمی‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه شهدا در راه اهداف مقدس اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) در بستر زمان امتداد دارند و همیشگی هستند، حرم‌های مطهر آنان نیز در بستر زمان و مکان امتداد دارند و راه ایشان نیز اینگونه است.

وی مناطق عملیاتی جنوب کشور را مکان‌هایی مقدس و الهام بخش خواند و تصریح کرد: حضور در این مناطق قدسی جز با توفیقات الهی حاصل نمی‌شود، این مکان‌های مقدس امتداد حرم‎های شریف اباعبدالله(ع) و حضرت ثامن الحجج(ع) هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه در این مکان مقدس خون‌های پاک جوانانی که انگیزه‌ای جز خدا نداشتند بر زمین ریخته شده است، این مناطق را میقاتی برای رسیدن به زیارت حقیقی حضرات معصومین(ع) دانست و تصریح کرد: مناطق عملیات جنوب کشور یکی از میقاتهایی است که انسان می‌تواند در آن هر آنچه رنگ دنیوی دارد از خود بشوید و خویش را از وابستگی‌ها آزاد و آمادگی لازم برای زیارت حقیقی بارگاه ائمه اطهار(ع) را بدست آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: مناطق عملیاتی جنوب کشور خود یک رواق و امتداد حرم اباعبدالله الحسین(ع) و امام رضا(ع) هستند؛ همانگونه که برای رسیدن به مضجع منور امام رضا(ع) ابتدا باید رواق‌هایی را طی کرد؛ این سرزمین‌های مقدس نیز رواق‌هایی هستند که برای تقرب به اهل بیت(ع) باید در آن‌ها حضور یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.