صدیقی انقلاب اسلامی با بیان اینکه سطح زندگی مردم نسبت به قبل از انقلاب بالا رفته است، تاکید کرد: این نوع پیشرفت در مقابل فشار آمریکا و اروپا بسیار چشم‌گیر و معجزه است زیرا کشورمان در این ۴۴ سال زیر توطئه‌های شدید دشمنان بوده‌ است.​

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: دنیا می‌خواهد ما را نسبت به هم بدبین و اعتماد مردم را از هم سلب کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم تجدید میثاق مردم ابهر با آرمان‌های امام خمینی (ره) و تجدید عهد با مقام معظم رهبری با بیان اینکه انقلاب یعنی تحول و دگرگونی و همچنین به معنی تاسیس یک نظام جدید و یک فرهنگ و تفکر ناب و جریان مبارکی که آثار تخریبی یک نظام فاسد را از بین می‌برد، اظهار کرد: انقلاب یک مسیر نجات‌بخش است که افراد را از همه اسارت‌ها رها می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ سال پیش در ایران جریان حکومت، جریان سلطنتی بوده است، عنوان کرد: جریان‌های حکومتی دیگری نیز در جهان وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به جریان‌های دیکتاتوری، شورایی، دموکراسی و حکومت خدا بر مردم اشاره کرد.

صدیقی با توضیح اینکه حکومت دیکتاتوری و سلطنتی هم از نظر عقل و هم از نظر فطرت محکوم است، ادامه داد: سرشت خدادادی و دست نخورده انسان زیر بار زور و پذیرش ظلم نمی‌رود تا جایی که ادیان الهی نیز از آغاز تا کامل‌ترین دین که دین مبین اسلام است بر مبارزه با طاغوت و زیر با زور نرفتن، تاکید دارند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با توضیح اینکه حکومت شورایی نیز عملا قابل قبول نیست، توضیح داد: در حکومت شورایی مردم دخالت ندارند؛ در اصل شورا یک دیکتاتوری جمعی است و به خواست و نیازهای مردم توجه نمی‌شود و حزب بر اساس خواسته‌های گروه خود قانون وضع می‌کند و مردم را نیز مجبور می‌کند تا با این حزب حرکت کنند که این نوع حکومت نیز عقلا و شرعا قابل قبول نیست.

وی با یادآوری اینکه حکومت مردم بر مردم نیز فرض دارد ولی واقعیت خارجی ندارد، افزود: تنها نوع حکومتی که در قیامت انسان سربلند بوده و در دنیا نیز وجدانش راحت است حکومت خدا بر مردم است زیرا خدا بی‌نیاز است و تبعیض ندارد و همه بنده خدا و حبیب او هستند.

صدیقی با تاکید بر اینکه حقوق بشر در قرآن و اسلام است، یادآور شد: غربی‌ها تنها ادعای حقوق بشر دارند اما از دید قرآن انسان‌ها دارای حرمت هستند زیرا خداوند انسان را ساخته و ساخته خود را دوست دارد تا جایی که حتی درهای رحمت و کرمش را برای بندگان گناهکار نیز گشوده است.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با توضیح اینکه حکومت امام بر مردم، حکومت بر دل‌ها بود، تصریح کرد: ایشان فقیهی دین‌شناس، مردم‌شناس، جهان‌شناس و در عین حال مقدس است و بعد از امام نیز رهبر معظم انقلاب محبوب دل‌هاست.

صدیقی با بیان اینکه سطح زندگی مردم نسبت به قبل از انقلاب بالا رفته است، تاکید کرد: این نوع پیشرفت در مقابل فشار آمریکا و اروپا بسیار چشم‌گیر و معجزه است زیرا کشورمان در این ۴۴ سال زیر توطئه‌های شدید دشمنان بوده‌ است.

وی با توضیح اینکه ما قدرت بزرگی هستیم که هم خودمان و هم کشورهای همسایه در سایه ما امنیت دارند، اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلاب دیکتاتوری نیست بلکه انقلاب دینی و اسلامی است؛ لذا معجزه‌وار در برابر این فشارها ایستادگی کرده است.

امام‌جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مردم ما روح دینی و معنوی بالایی دارند تا جایی که همواره در سختی‌ها پشت همدیگر هستند، گفت: نمونه بارز این موضوع نیز کمک‌های مومنانه در دوران کرونا و همچنین کمک به آسیب‌دیدگان از حوادث طبیعی است.

صدیقی با تاکید بر اینکه دنیا می‌خواهد مردم را نسبت به هم بدبین کند و اعتماد مردم را از هم سلب کند، اذعان کرد: نصرت خدا همواره شامل حال ما است که از نمونه آنها می‌توان به ماجرای طبس اشاره کرد که شن آمریکایی‌ها را در این مکان زمین‌گیر کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.