حمید روحانی رئیس پیشین مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار داشت: این که گفته شده است شاه و اطرافیانش اموال ارزشمندی را از کشور همراه خود خارج نکرده‌اند دروغ خیلی روشنی است. جواهراتی که آن‌ها از ایران برده‌اند و پول‌هایی که در بانک‌های خارجی داشته و دارند آن قدر زیاد است که اگر تا صد پشتشان هم بخورند باز باقی است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رئیس پیشین مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: شاه و اطرافیانش اموال ارزشمندی را از کشور همراه خود خارج کردند و جواهراتی که آن‌ها از ایران برده‌اند و پول‌هایی که در بانک‌های خارجی داشته و دارند آن قدر زیاد است که اگر تا صد پشتشان هم بخورند باز باقی است.

حمید روحانی رئیس پیشین مرکز اسناد انقلاب اسلامی اظهار داشت: این که گفته شده است شاه و اطرافیانش اموال ارزشمندی را از کشور همراه خود خارج نکرده‌اند دروغ خیلی روشنی است. جواهراتی که آن‌ها از ایران برده‌اند و پول‌هایی که در بانک‌های خارجی داشته و دارند آن قدر زیاد است که اگر تا صد پشتشان هم بخورند باز باقی است.

وی افزود: اگر چیزی از کشور خارج نکرده‌ بودند الان بعد از ۴۰ و اندی سال چگونه دارند زندگی می‌کنند؟ آمریکا دارد به آنها جیره می‌دهد یا انگلیس؟ خاندان سلطنت الان چگونه دارند در رفاه زندگی می‌کنند و کلی هم بریز و بپاش دارند؟

روحانی گفت: طبق اسنادِ مرکز اسناد انقلاب اسلامی آمار و ارقام دقیقی درباره این که چه مقدار ثروت توسط خاندان پهلوی از کشور خارج شده است در دست نیست اما سندهایی است که نشان می‌دهد این خانواده اموال ارزشمندی را از ایران برده‌اند.

خاندان پهلوی آنقدر برده‌اند که تا صد پشتشان هم می‌توانند بخورند

وی گفت: عده‌ای به دنبال تطهیر خاندان پهلوی هستند که مردم ایران با بصیرت خود آنها را از کشور بیرون راندند و حالا فکر می‌کنند می‌توانند سیاهی و تباهی آنها را کم رنگ کنند، اما غافل از آن هستند که زخمی که این خانواده بر پیکر مردم ایران به جا گذشتند با گذر زمان نه التیام می‌یابد و نه فراموش می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.