حجت‌الاسلام‌ حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام‌ مهدوی مهر و حجت‌الاسلام لطفیان به عنوان هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری با استقبال نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان وارد استان شدند.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری شب گذشته از طریق فرودگاه زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شدند.

حجت‌الاسلام‌ حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام‌ مهدوی مهر و حجت‌الاسلام لطفیان به عنوان هیئت اعزامی از سوی دفتر مقام معظم رهبری با استقبال نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولان وارد استان شدند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در ابتدای حضور در استان اظهار داشت: خدا را شاکریم که از سوی دوست برای دیار دوست و دوستان حامل سلام و پیام هستیم و آمده‌ایم تا سلام مقام معظم رهبری را به مردم استان سیستان و بلوچستان برسانیم و اندوه و ناراحتی ایشان را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با شخصیت‌های استان و گروه‌های مختلف در میان گذاشته و از عزیزانی که در این حوادث، شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده‌اند دیدار خواهیم داشت و از آن‌ها دلجویی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته در این ایام نماینده مقام معظم رهبری در استان و استاندار مسیرهایی را دنبال کرده‌اند اما این تدبیر ویژه مقام معظم رهبری می باشد و امیدواریم منشا خیر و برکت باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدوی مهر دبیر هیئت امنای جامعه المصطفی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفیان دبیر شورای برنامه ریزی مدارس دینی اهل سنت از دیگر اعضای این هیئت هستند.

 

دیدار امام جمعه اهل سنت زاهدان با نماینده رهبر انقلاب

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان روز یکشنبه در جریان سفر نماینده رهبری به سیستان و بلوچستان با وی دیدار کرد.

در این دیدار که نماینده ولی فقیه در سیستان و  برخی علما و اساتید اهل سنت نیز حضور داشتند در مورد حوادث اخیر بحث و تبادل‌نظر شد.

 

نماینده رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهدای امنیت در زاهدان: با مخلان امنیت برخورد می‌شود

حاج علی اکبری در دیدار با خانواده شهدا و جانبازان اغتشاشات اخیر در زاهدان گفت: درخواست شما این بود که با مخلان امنیت کشور و کسانی که با حیثیت استان بازی می‌کنند برخورد قاطع صورت گیرد که به موقع انجام خواهد.

از همه مهمتر برخورد قاطع با دشمن اصلی مردم ایران اسلامی است، این شیطانک‌ها چیزی نیستند و به نوبه خودشان به مجازات خواهند رسید.

 

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان: آمار‌های مختلفی از کشته‌های واقعه‌ی زاهدان مطرح است، اما ملاک ما آمار مراجع رسمی است

در این ماجرا‌ها کسانی که ارتکابشان جدی نبوده و در بازداشت هستند با نظر رهبری عفو و آزاد خواهند شد

اولویت و فوریت این است که استان به شرایط عادی بازگردد

نماینده اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان، گفت: موظف هستیم در جریان این سفر با اقشار و گروه‌های مختلف دیدار کنیم و آنچه مطالب و درد دل و پیشنهاد مردم وجود دارد شنیده شود و نقش ما بیشتر در این سفر شنیدن است و هنوز بلیت برگشت تهیه نکرده‌ایم.

طبق گزارش تسنیم؛ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری امشب در دیدار با جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی زاهدان، اظهار داشت: در مدت اخیر حوادثی در استان سیستان و بلوچستان رخ داد که خاطر رهبر معظم انقلاب را مکدر کرد و پیرو ارائه گزارشات حوادث اخیر محضر رهبر معظم انقلاب، نظر ایشان بر این بود هیئتی به استان اعزام شود که هم سلام رهبری را به مردم استان برسانیم و اندوه و ناراحتی ایشان را از حوادثی که اتفاق افتاده و تدابیر عالی‌ که برای حل مشکلات داشته‌اند و تدابیر تکمیلی را با شخصیت‌های استان و گروه‌های مختلف در میان بگذاریم و از عزیزانی که در این حوادث شهید، جانباخته، جانباز و مجروح شده‌اند دلجویی خواهیم کرد.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم در جریان این سفر با اقشار و گروه‌های مختلف دیدار کنیم و آنچه مطالب و درد دل و پیشنهاد مردم وجود دارد شنیده شود و نقش ما بیشتر در این سفر شنیدن است و هنوز بلیت برگشت تهیه نکرده‌ایم.

وی بیان کرد: آقا فرموده‌اند که به تفصیل موارد مختلف را بشنویم و جمع‌بندی آن را خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه دهیم و در این راستا آماده هستیم هر نکته‌ای که عزیزان دارند، بشنویم و یا به صورت مکتوب دریافت کنیم.

حاج علی‌اکبری گفت: یکی از برنامه‌های ما در این سفر نشست با علمای اهل سنت است که بخشی انجام شده و بخشی باقی مانده از مطالب آقایان که نیاز است شنیده شود و اعلام شده که ما آمادگی داریم تا بعداً کسی مدعی نشود مطالبی داشتیم و شنیده نشد، اگر هم وقت بیشتری لازم باشد خواهیم شنید.

وی ادامه داد: در دیدار امروز از بخش‌های مختلف جامعه اهل سنت استان حضور داشتند و دیدار با فرد خاصی نبود، به عبارتی طرف ما جمع علمای اهل سنت بودند، لذا از همه آنها به طور دقیق دعوت شده بود، بنابراین مقرر بود ما با جمعی بنشینیم و امام جمعه مسجد مکی زاهدان هم یکی از اعضای این جمع بوده که این نشست مطالب بخشی از این جمع شنیده شد و بخشی به فردا موکول شده است.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: یکی از وجوه سفر ما اعلام مهر و محبت رهبر معظم انقلاب به مردم این استان است و در این راستا دیدارهای مختلفی خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در جریان واقعه‌ای که در زاهدان رخ داده عده‌ای کشته شده‌اند که آمارهای مختلفی از آن مطرح است، اما ملاک ما آمار مراجع رسمی است و کسانی که در این حوادث بی‌گناه کشته شده‌اند از نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند که این موضوع هم مراجع مشخصی دارد که معین کند چه کسی در آن میدان بی‌گناه کشته شده و کسی گناهکار بوده است.

حاج علی اکبری ادامه داد: در این ماجراها کسانی تعدی کردند که با آنها قاطع برخورد می‌شود و رسیدگی قضایی خواهد شد و از هر طرف فردی مرتکب ظلم و جنایت شده با او برخورد خواهد شد. کسانی دستگیر شده‌اند که باید مسیر قضایی را طی کنند و کسانی هم هستند که ارتکابشان جدی نبوده که در بازداشت هستند و اینها با نظر رهبر معظم انقلاب عفو و آزاد خواهند شد. در فرآیند این اتفاقات هم خیلی از عزیزان ما در انتظامی و بخش‌های امنیتی زحمات قابل توجهی کشیدند و دفتر نماینده ولی‌فقیه تدابیر ویژه‌ای داشت که با مجموعه این اقدامات جلوی بسیاری از حوادث و تلخی بیشتر گرفته شد. نکته‌هایی هم مطرح شده که ترک فعل‌ها و قصورهایی بوده که به صورت کارشناسانه بررسی و رسیدگی خواهد شد.

وی با اشاره به تعلق خاطر رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان، گفت: رهبری تعابیر ویژه‌ای از جمله «استان خاطره‌ها», «کلید عمران شرق» و «تجلی‌گاه وحدت شیعه و سنی» برای این استان دارد، لذا روی استان بسیار حساس هستند و اگر حوادثی رخ دهد که چهره وحدت را خدشه‌دار کند خیلی موجب رنجش ایشان خواهد شد. در شرایط کنونی اولویت و فوریت این است که استان به شرایط عادی بازگردد و هر کس هر کمکی می‌تواند در این مسیر داشته باشد.

 

علی اکبری

 

همچنین ایسنا نوشت: سیستان و بلوچستان نماینده رهبر معظم انقلاب گفت: اولویت به قید فوریت از نگاه مقام معظم رهبری بازگشت استان به شرایط عادی است این واجب فوری بوده و هرکسی که می تواند باید در این زمینه قدم بردارد.

حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در دیدار با نخبگان که یکشنبه شب در زاهدان صورت گرفت، با بیان اینکه بدلیل ناهماهنگی که از طرف برادران اهل سنت اتفاق افتاد بخشی از مطالب شنیده شد و بخشی هم از مطالب باقی ماند و براین اساس حتی پیشنهاد تغییر مکان برای تغییر جلسه داشتیم و قبول کردیم تا مطالب شنیده شود که که بعداً کسی نگوید مطالبی داشتیم که شنیده نشد، به درست نبودن خبراعلام شده مبنی براینکه فلان شخص با نماینده رهبری دیدار نکرد و بعد اعلام شد که دیدار صورت گرفت، اشاره کرد و تصریح کرد: چنین چیزی نبوده و طرف ما فرد مشخصی نبوده بلکه جمع علمای اهل سنت بوده اند و از همه حضرات در این خصوص دعوت به عمل آمده و بنابراین ما با یک جمعی قرار بود که بنشینیم و دیدگاه های آنها را دریافت کنیم و شخص امام جمعه اهل سنت زاهدان هم یکی از اعضای این جلسه بودند که طبیعی است که دیدگاه شان را بخواهند مطرح کنند که ما البته حرفهای ایشان را شنیدیم و یکی دو نفر دیگر هم مطالب شان را مطرح کردندکه چون تغییر وقت اتفاق افتاده بود این مطالب به فرصت فردا موکول شد.

وی ادامه داد: از بخشهای مختلف استان در این جلسه حضور داشتند و منحصر به فرد نبود که از فلان شخص فقط دیدار داشته باشیم، از همه حضرات دعوت شده بود این امر واجب العطاعه رهبر فرزانه انقلاب بوده که فرمودند بروید و مطالب را بشنوید و مهم برای ما شنیدن و با طیب خاطر دریافت کردن و اطاعت امر رهبر می باشد که بعد اگر بخواهند در مورد مجموعه ای جمع بندی داشته و تصمیمات اساسی در ارتباط با آینده استان بگیرند از یک نگاه بیرونی تحت محبت ویژه باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: ما با خانواده شهدای شیعه دیدار کردیم و با خانواده شهدای اهل سنت هم فردا دیدار می کنیم و همینطور با خانواده های مدافعین امنیت و کسانی‌که در جریانات اخیر به شهادت رسیده‌اند دیدار خواهیم کرد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به استان سیستان و بلوچستان تعلق خاطر خاصی دارند، و در واقع ایشان، خودشان را کاشف حقایقی اعم از زیباییها و ظرفیتها در استان شما می بینند و با صدای بلند کلید واژه هایی مثل استان خاطره ها، کلید عمران شرق و نظایر آن را اعلام کرده اند، تصریح کرد: از نگاه مقام معظم رهبری این استان تجلی گاه وحدت شیعه و سنی است و از این جهت حساسیت خیلی زیادی روی این استان دارند و اگر چیزی اتفاق بیفتد و بخواهد منظره استان را از این جلوه وحدتی تغییر بدهد برای ایشان بسیار درد آلود می باشد.

وی اضافه کرد: برای ایشان، مسئله وحدت مذهبی خیلی جدی است و یک استانی که از نگاه ایشان می تواند تجلی گاه وحدت باشد خیلی حیاتی است.

وی با اشاره به جلسه ای که به مناسبت ۱۳ آبان با دانش آموزان داشتند و سئوال ایشان در بین دانش آموزان که هندسه جهانی در حال تغییر است و در این تغییرات اساسی سهم ما چیست؟، گفت: یکی از مؤلفه های اساسی مان در آن سهم و اتفاقات آینده جهانی کاملاً وابسته به این نکته ها یعنی بحث راهبردی در افق تمدن نوین می باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در خصوص فلسفه حضورش در استان گفت: قضایایی در مرکز استان و برخی از شهرستانهای این استان اتقاق افتادکه بطور خاص سبب رنجش مقام معظم رهبری شد و باعث دغدغه ایشان شد براساس گزارشاتی که بدست ایشان رسید نظر ایشان براین بود که نمایندگانی معین کنند و به استان بفرستند که هم حامل سلام و ابراز محبت ایشان نسبت به همه استان در وجوه مختلف باشد وهم در حضور این هیأت دلجویی اتفاق بیفتد و هم با حضور این هیأت آنچه را که بخشهای گوناگونی از استان که به نظرشان می رسد که باید به اطلاع رهبری برسد، شنیده شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: ما بیشتر نقشمان در این سفر شنیدن است اما تمام مطالب ضبط ودریافت شده و ازجمله موارد و مطالبی که محضر رهبر معظم انقلاب باید تقدیم شود از جمله، گزارش نخبگان در همین جلسه می باشد.

وی با بیان اینکه این مأموریت ویژه از طرف خود مقام معظم رهبری بوده که برعهده بنده محول گردیده است افزود: تشخیص خود مقام معظم رهبری و انتخاب شخص ایشان بوده که بنده را تعیین کرده اند.

نماینده مقام معظم رهبری در ادامه با بیان اینکه برخی ها دوست دارند که موضوع امتداد به بیرون داشته باشد و به بهانه های واهی، قضایا به درازا کشیده شود، افزود: مهمترین نقش هیأت ما بر داشتن این طور بهانه هاست، هیات ما اجرایی نیست و مابرای تصمیم گیری نیامدیم، بلکه برای ایجاد فضای تلطیف در استان، اتمام حجت ازجهت شنیدن مطالب و انتقال آنها، ارائه پیامهای جدی به بعضی افراد که ارائه گردیده و تکمیل خواهد شد، دادن پیامهایی به برخی دیگرکه باید در مطالب و دیدگاهشان مراقب باشند، آمده ایم و هدف اطاعت امر مقام معظم رهبری می باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گفت: اولویت به قید فوریت از نگاه مقام معظم رهبری این است که استان، شرایطش به وضعیت عادی برگردد این واجب فوری است و هرکسی که می تواند باید در این زمینه باید قدم بردارد وامیدواریم با همت همه عزیزان اوضاع هرچه زودتر به شرایط عادی برگردد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: باید منسجم باشید و حاشیه نخورید چون حواشی شیطانی است و باعث می شوند که ضربه بخوریم.

وی اضافه کرد: راجع به وقایع اتفاقیه و تحلیل هایی که ارائه شده و تصمیماتی که گرفته و اعلام شده و اینکه این تصمیمات به چه کیفیتی اعلام شده به جای خودش محفوظ، اما تصمیماتی که اعلام شده تصمیمات محترم و مقتدری است و عنایت داشته باشید که این تصمیمات زیر سؤال نرود چون مراکز معتبری در ارتباط مسائل جاری استان براساس گزارشات فنی و جمع بندی که داشتند تصمیمات را گرفته و اعلام کردند بخش دیگری از این تصمیمات که به استحضار رهبری رسیده و مورد تأیید ایشان بوده یکی این مورد است که در جریان واقعه ای که مرتبط با مسجد اتفاق افتاده ودر این خصوص کسانی کشته شده اند که آمار توسط مراجع رسمی اعلام گردیده وبنا بر اعلام مراجع ذی‌صلاح، کسانی که در این واقعه بی گناه کشته شده اند از نظر ایشان شهید هستند و اعلام شد.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی برپایه عدالت است حالا یک جایی با مذاق فردی خوش می آید یک جایی خوش نمی آید اما، نگاه ولی فقیه مبتنی بر موازین عدالت است در این قضایای اخیر کسانی مقصر بودند که باید با آنها بصورت قاطعانه برخورد شود و رسیدگی قضایی بشود و از هر طرف هم کسی مرتکب ظلم وجنایتی شده باشد باید با او برطبق قانون برخورد شود این هم به صراحت اعلام شده است.

گفتنی است در ابتدای این جلسه، دکتراحمد خسروی، نوری، شهرکی، دکترخدایار، حجت الاسلام حسینی، حجت الاسلام عزیزی امام جمعه زابل، حجت الاسلام بزمانی امام جمعه ایرانشهر، ناروئی و تعدادی دیگر از نخبگان به بیان دیدگاههای خود در خصوص وقایع اخیر پرداخته و علاوه بر طرح سئوالات متعدد، و ارائه راهکار، خواستار ریشه یابی دقیق مسائل اتفاق افتاده در حوادث اخیر در استان و برخورد قاطعانه با مخلان امنیت و توجه ویژه به استان سیستان و بلوچستان شدند.

 

 

 

***

نماینده رهبر انقلاب: ترک فعل‌های حوادث اخیر زاهدان رسیدگی شود

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: به ترک فعل‌های حوادث اخیر زاهدان باید بررسی شود و اگر کسی در این زمینه کوتاهی کرده باشد با آن برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری شامگاه دوشنبه در دیدار با خانواده شهدای اهل سنت حوادث اخیر زاهدان اظهارداشت: با هدف عرض تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی به سیستان و بلوچستان آمده‌ام.

وی تصریح کرد: مردم سیستان و بلوچستان مردمی با وفا، مومن، مهربان و دوستدار نظام و انقلاب هستند این عزیزان داشتند زندگی خودشان را می‌کردند و با چه هدفی برخی از افراد آرامش آنان را بر هم زدند.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: عزیزانی در حادثه زاهدان از بین ما رفتند و خانواده هایشان داغدار شدند که این برای ما بسیار سخت است.

وی ادامه داد: بعضی از این افراد عضو فعال خانواده و برخی هم سرپرست خانوار بودند که در این حادثه جان خودشان را از دست دادند.

 

170007932

 

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری اظهارداشت: به لطف الهی عزیزان شما که در این حوادث از دست رفتند خداوند از آنان ضیافت خواهد کرد و از رحمت الهی بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: این عزیزان در ضیافت و رحمت الهی هستند و حضرت حق از آنان پذیرایی خواهد کرد و حال آنان به مراتب بهتر از این دنیا در نزد پروردگارشان است.

 

170007938

 

جانباختگان بی‌گناه حوادث زاهدان شهید محسوب شدند

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: جانباختگان حوادث اخیر زاهدان در فرهنگ نظام اسلامی و با عنایت رهبر معظم انقلاب اسم آنان در فهرست شهدا قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: در گذشته که از این عزیزان به عنوان جانباخته نام برده می‌شود این مساله باعث رنجش خانواده‌های آنان بود که هم‌اینک با ابلاغ رهبر معظم انقلاب در فهرست شهدا قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری تصریح کرد: فرزندانی که از شهدا باقی ماندند در لطف الهی و جزو خانواده شهدا هستند و از طرف نظام مورد سرپرستی قرار خواهند گرفت.

وی بیان کرد: عزیزانی که در این حوادث آسیب دیدند کار درمان و تامین سلامتی آنان از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی و جبران خواهد شد و تدبیر رهبر معظم انقلاب در مورد خانواده این عزیزان پیگیری خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: کسانی که آتش این حوادث را روشن می‌کنند و کسانی که تحت تاثیر شبکه‌های بیگانه قرار گرفتند اینها مسببان اصلی این حوادث هستند.

وی تاکید کرد: استکبار جهانی و یک سری افراد نفوذی دشمن از مسببان اصلی این حوادث هستند و وسط این شلوغی‌ها حضور پیدا می‌کنند و فرزندان ما را به خاک و خون می‌کشند و وقتی یک آتشی روشن شد متاسفانه خشک و تر با هم می‌سوزند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری اظهارداشت: کسانی که در این حوادث کوتاهی و تقصیری داشتند بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب به آنان رسیدگی می‌شود.

وی تصریح کرد: از مردم که با جریانات خبیث همراهی نکردند و خط خودشان را جدا کردند تشکر می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری به همراه هیاتی بلندپایه به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

حاج علی اکبری قرار است تدابیر عالی رهبر انقلاب برای حل مشکلات سیستان و بلوچستان را با بزرگان استان و گروه‌های مختلف در میان بگذارد.

عبدالحمید اسماعیل زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان روز یکشنبه در جریان سفر حجت الاسلام حاج علی اکبری نماینده رهبر انقلاب به سیستان و بلوچستان با ایشان دیدار کرد.

 

 

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 10.91M | مدت زمان ویدیو: 00:01:05
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.