آقای رییسی! شاید توجه ندارید که علیرغم شعارهای شما، اقتصاد این دوران بیشتر از همیشه به برجام گره خورد. انتظار سال‌ها در این یکسال جدی‌تر شده. هم شما و هم ملت تجربه دیده می‌دانند که از امضای برجام معجزه‌ای برنمی‌خیزد اما این انتظار آسیب‌های روحی و اقتصادی بسیاری به جای می‌گذارد. یا یک تُک پا بروید اتریش امضا کنید و خلاص یا همان جور که ته دل خودتان و خیلی از مسئولان نظامی و امنیتی هست، بگویید برجام بی برجام. سر بسته می‌گویم موفقیت در حل مشکلات مردم است نه در سینه سپر کردن بی‌پشتوانه.

به گزارش جماران؛ محمدعلی ابطحی رییس دفتر رییس جمهور در دولت اصلاحات نوشت:

کادویی از جنس نقد

به مناسبت هفته دولت ۱۴۰۱ 

خدمت آقای رییسی

سلام و خسته نباشید.

یک سال از دوره ریاست جمهوری شما گذشت.هفته دولت مبارک. چند نکته به جای کادو تقدیمتان :

*سفرهایتان که در یکساله اول به همه استان‌ها سر زدید، کار قشنگ و قابل تقدیری است. اساسا حضور میدانی و دیدار حضوری روسای قوا به صورت تاریخی برای خیلی از مردم امید بخش است. گاهی سال آمدن فلان شاه و یا فلان رییس جمهور به یک تاریخ تبدیل می‌شود و تا سالها به آن استناد می‌کنند.

*شما شاید حتی بیش از حد، با همه چیز موافقید و دستور اجرا می‌دهید و حتی می‌گویند گاهی جمع کردن لیست موافقت‌های شما، سخت است اما در سیستم فشل اجرایی، دستور مشکل گشا نیست. یک نفسی در دستور دادن بگیرید، یک گروهی بگذارید ببینید این دستوراتتان چقدر اجرا شد و چرا بقیه‌اش اجرایی نشد.

*آقای رییسی! شاید توجه ندارید که علیرغم شعارهای شما، اقتصاد این دوران بیشتر از همیشه به برجام گره خورد. انتظار سال‌ها در این یکسال جدی‌تر شده. هم شما و هم ملت تجربه دیده می‌دانند که از امضای برجام معجزه‌ای برنمی‌خیزد اما این انتظار آسیب‌های روحی و اقتصادی بسیاری به جای می‌گذارد. یا یک تُک پا بروید اتریش امضا کنید و خلاص یا همان جور که ته دل خودتان و خیلی از مسئولان نظامی و امنیتی هست، بگویید برجام بی برجام. سر بسته می‌گویم موفقیت در حل مشکلات مردم است نه در سینه سپر کردن بی‌پشتوانه.

* شرایط سیاسی و اجتماعی در دوران شما امنیتی‌تر شده است. این موضوع در دوران‌های قبل به دلیل رقابت‌های داخلی قابل توجیه بود، در دوران شما نه. استراژی همکاری با مردم را فقط شما می‌توانید جایگزین نگاه امنیتی این سالها بکنید. این نکته کلیدی پیشرفت شماست.

*مشکلات معیشتی نفس‌گیر شده است. شما ۲۴ ساعته هم تلاش کنید، کم است. مردم به اندازه کافی خسته‌اند. این بهانه هم که کسانی می‌خواهند دولت را تضعیف کنند، وجود ندارد. این حاشیه‌های پر سروصدا که به مثابه انگشت توی چشم مردم کردن است را کم کنید. هم برای خودتان بهتر است و هم برا آرامش مردم که شاید بتوانند این مشکلات را تحمل کنند.

* مساله پر جنجال حجاب که نتیجه‌اش بی حجاب شدن شل حجاب‌ها و آزار روانی با حجاب‌ها بود و موارد دیگری مثل سختگیری‌های هنری و فرهنگی، شاید در منظومه کارهای بزرگی که کشور دارد کم اهمیت باشد اما امنیت روانی جامعه را به هم می ریزد و امید را کم می‌کند و جامعه بی امید همه چیز را بد می‌بیند. با مسئولان امر به حجاب (به جای امر به معروف)خشکه حساب کنید و جلو بیانیه‌هاشان را بگیرید، بیشتر به نفع دولت و ملت متدین است.

* وقتی در استانها نمایندگان شما چه در سطح استاندار و چه در سطوح پایین‌تر برای یک استان دستورالعمل‌های فرهنگی استانی صادر می‌کنتد، به حاکمیت یکپارچه آسیب می‌زنند. یعنی چه که فلان استاندار بگوید در استان ما مثلا کنسرت و یا فلان فعالیت فرهنگی و یا سیاسی ممنوع است؟ این ابهت دولت مرکزی را می‌شکند.

*شما مثل دولت‌های قبلی منتقدهای بی رحم و اتهام‌زن و مباهته‌گر ندارید. شاید این شانس تلقی باشد ولی میتواند خطر بزرگی باشد. سفره‌های مردم از این تعریف‌های مبالغه‌آمیز از دولت شما رنگین نمی‌شود.

* وآخرین نکته اینکه حکمرانی در دوران زندگی پلتفرمی کاملا با گذشته متفاوت است. صد تا سازمان بازرسی نمی‌توانست یک روز اطلاعات این فضا را برایتان منتقل کند.۲۰ درصد دروغ و شایعات وغرض ورزی را نادیده بگیرید و از نگاه مثبت برای ساختن جامعه‌ای که مردم از  آن احساس رضایت کنند، بهره ببرید.

بی خیال صیانت شوید. سرعت اینترنت را بالا ببرید.

از سن دبستان تا پیرمردها دارای یک نیاز مشترک هستند و آن بهره برداری از اینترنت پر سرعت است.

به خدا اینها کارهای کوچکی نیست. امید و نشاط به جامعه می‌دهد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.