سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: در حال حاضر کشور ترکیه که مشکلی با ریزگردها نداشت در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و خاک شد. همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در نشستی که با سفرای پانزده گانه داشتیم موضوعاتی در خصوص گرد و خاک مطرح شد.

وی ادامه داد: هفته آینده در این خصوص سفری به کشورهای امارات، ترکیه و کویت خواهم داشت. تا پیش درآمدی باشد بر نشست وزرای محیط زیست.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اظهار داشت: در حال حاضر کشور ترکیه که مشکلی با ریزگردها نداشت در روزهای گذشته دچار مشکل گرد و خاک شد. همه کشورها به این نتیجه رسیدند که دبیرخانه متمرکزی برای حل مشکل گرد و خاک تشکیل شود، جمهوری اسلامی ایران این کار را شروع کرده است.

وی ادامه داد:  امیدوارم که در نشست وزرای  محیط زیست همگی بر سر میثاق منطقه‌ای به تفاهم برسیم.

سلاجقه اظهار داشت: رئیس‌جمهور در شورای عالی محیط زیست تاکید کردند که باید همکاری منطقه‌ای شکل بگیرد، در این راستا بنده سفرهایی به عراق و سوریه داشتم.

رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: همه کشورها معتقدند باید اقدامی میدانی و عملیاتی برای حل این مشکلات انجام شود.

وی در خصوص دستاوردهای سفرش به عراق و سوریه گفت: برای شناسایی کانون‌های گرد و غبار این سفر انجام شد اولین دستاوردهای این سفر این بود که از فضای تفاهم‌نامه‌نویسی برای حل مشکلات خارج و وارد فضای عملیاتی شدیم.

سلاجقه گفت: این رویکرد مثبتی است که کشورها پذیرفتند که باید کار میدانی انجام شود و تفاهم‌نامه‌ها کارگشا نیست.

وی ادامه داد: مقرر شد کارگروه‌های مشترکی در تراز وزرای جهاد کشاورزی و نیرو تشکیل شود با ادامه این جلسات نقشه عملیاتی پیچیده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.