آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا طی دستورالعملی هشدار پرواز در آسمان جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری از عدم تمدید هشدار ریسک پذیر بودن فضای آسمان ایران توسط آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا خبرداد.

«سیاوش امیرمکری» روز شنبه افزود: اتحادیه هوانوردی اروپا در خصوص فضای پروازی ایران در ژانویه سال ۲۰۲۰، اطلاعیه‌ای را مبنی بر محدودیت پروازی شرکت های اروپایی زیر ارتفاع ۲۵ هزار پا در فضای کشور را صادر کرد که تا ۳۰ اکتبر ۲۰۲۱ (برابر با ۸ آبان ماه ۱۴۰۰) معتبر بوده است.

وی افزود: در جهت رفع و حذف این محدودیت رایزنی هایی توسط دفاتر تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی با شرکت های هواپیمایی اروپایی، سازمان های هواپیمایی کشورهای منطقه و اروپا صورت گرفت.

سرپرست سازمان هواپیمایی تصریح کرد: بر این اساس از امروز این محدودیت توسط آژانس ایمنی هوانوردی اروپایی برای شرکت های هواپیمایی اروپایی تمدید نشد.

گفتنی است که زمستان سال ۹۸ و در پی اطلاعیه ای که بعد از سانحه «هواپیمای اوکراینی» از سوی آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا صادر شد؛ در یک هشدار به تمامی شرکت‌های هواپیمایی اروپایی اعلام شد که در صورت ضرورت برای پرواز در آسمان ایران، در ارتفاع بالای ۲۵ هزار پا (۷۶۰۰ متر) اقدام کنند. این هشدار سال گذشته، دوباره تمدید شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.