نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در ایام انتخابات، علاوه بر وظایف اصلی دیپلماتیک، مسئولیت برگزاری انتخابات را هم برعهده دارند که این مساله در کشور آمریکا هم با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش جماران؛ ایرانیان مقیم آمریکا هم با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران، آماده می‌شوند تا روز جمعه به پای صندوق‌های رای بروند.

نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور در ایام انتخابات، علاوه بر وظایف اصلی دیپلماتیک، مسئولیت برگزاری انتخابات را هم برعهده دارند که این مساله در کشور آمریکا هم با جدیت دنبال می‌شود.

مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن اظهار کرد: در سراسر آمریکا توانستیم حوزه‌هایی را در نظر بگیریم که در حال حاضر، از دو حوزه ابتدایی واشنگتن و نیویورک به ۲۴ حوزه در آریزونا، کالیفرنیا، فلوریدا، جورجیا، مریلند، ویرجینیا، میسوری، کارولینای شمالی، اوهایو، ویسکانسین و اوکلاهما رسیده‌ایم که در هر کدام، یک یا  دو شعبه اخذ رای فعال خواهند بود.

وی افزود: در اورگان و بوفالو هم دو حوزه تعیین شده است تا هموطنان مقیم کانادا بتوانند در آنجا به پای صندوق رای بیایند؛ هرچند به خاطر کرونا ممکن است امکان تردد از مرز وجود نداشته باشد یا با سختی صورت گیرد.

سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن ادامه داد: آماده هستیم که در جمعه ۲۸ خرداد، انتخابات خوبی را در آمریکا برگزار کنیم، ساعت اخذ رای از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر بر اساس زمان محلی ایالت‌ها خواهد بود و به محض اتمام رای‌گیری، شمارش آرا انجام و نتایج به وزارت کشور ارسال می‌شود.

عاطفت اضافه کرد: تمهیداتی هم برای امنیت حوزه‌ها از طریق پلیس دیپلماتیک و پلیس شهری در نظر گرفته شده است.

وی درباره عوامل اجرایی و نظرات هم گفت: در هر حوزه ۶ نفر تعیین شده‌اند که یک نفر ناظر شورای نگهبان است به این ترتیب نزدیک به ۱۴۴ نفر عوامل دست‌اندرکار حوزه هستند. ملزومات هم در این هفته به همراه صندوق رای به حوزه‌های اخذ رای ارسال می شود. 

سرپرست دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن با ابراز امیدواری که امسال هم چون گذشته، شاهد حضور پرشوری در انتخابات باشیم، یادآور شد: در اینجا تنها کارت شناسایی معتبر ایرانی‌ها، گذرنامه یا شناسنامه است که اگر احیانا مشکلی در گذرنامه یا شناسنامه داشته باشند، تلاش بر این است که با گرفتن استعلام، مشکل برطرف شده و شرایط رای‌دادن فراهم شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.