وزیر خارجه عربستان سعودی مدعی شد که به ریاض اطمینان داده شده است که برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران در توافق جدید با تهران گنجانده خواهد شد.

به گزارش جماران؛ وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره تهران، گفت که در حال حاضر هیچ کانال مستقیمی بین عربستان و ایران وجود ندارد، اما در صورت تغییر رفتار این کشور، آماده مذاکره مستقیم هستیم.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره تهران، گفت که در حال حاضر هیچ کانال مستقیمی بین عربستان و ایران وجود ندارد، اما در صورت تغییر رفتار این کشور، آماده مذاکره مستقیم هستیم.

وی همچنین مدعی شد که به ریاض اطمینان داده شده است که برنامه موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای ایران در توافق جدید با تهران گنجانده خواهد شد.

بن‌فرحان در ادامه گفت که جامعه جهانی برای رفع کمبودهای برجام و همچنین سیاست‌های منطقه‌ای ایران در منطقه سخت تلاش می‌کند.

وی مدعی شده است که حضور ریاض در این مذاکرات، فرصتی برای گفت‌وگو میان عربستان و ایران بوده و احتمال توسعه روابط بین دو طرف تا سطح مشارکت را افزایش می‌دهد.

بن‌فرحان در ادامه ادعاهای خود افزود که در صورت دست یافتن ایران به زرادخانه هسته‌ای، عربستان و سایر اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس در معرض خطر مضاعف قرار می‌گیرند و به همین دلیل حق ایفای نقش در این رایزنی‌ها را دارند.

وی همچنین گفت که عربستان با هم‌پیمانان بین‌المللی خود در تماس است تا درباره نقش خود در این مساله و چگونگی پرداختن به نگرانی‌هایش با آنها رایزنی کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1503942
  • منبع: ایلنا به نقل از اسپوتینک
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.