هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت: باید گفت‌وگوهای راهبری میان کشورهای عربی خلیج فارس و ایران برای حل اختلافات ایجاد شود.

به گزارش جماران؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز دوشنبه طی سخنانی خواستار گفت و گوهای راهبردی برای رفع اختلافات میان کشورهای حاشیه خلیج فارس و ایران شده است.

ایرنا به نقل از الجزیره نوشت: هنیه گفت: باید گفت‌وگوهای راهبری میان کشورهای عربی خلیج فارس و ایران برای حل اختلافات ایجاد شود.

وی افزود: ما با مصر که یک قدرت بزرگ است و با ایران که نقش مهمی در حمایت از مقاومت دارد،با ترکیه، قطر و کشورهای مغرب عربی ، عربستان سعودی و اردن ارتباط داریم و برای بازیابی روابطی که تضعیف شده ، تلاش می کنیم.

رئیس دفتر سیاسی حماس که در پایان هفتمین کنفرانس سیاسی این جنبش صحبت می کرد، گفت: هرگونه آشتی در منطقه به نفع آرمان فلسطین است و از آشتی میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و پایان محاصره قطر استقبال می‌کنیم.

وی افزود: آنچه در دولت ترامپ رخ داد، انتقال خطرناک درگیری با اشغالگران و تلاش‌ها برای از بین بردن آرمان فلسطین بود. ترامپ از طریق معامله قرن که من آن را «معامله شیطان» می‌نامم برای از بین بردن آرمان فلسطین تلاش کرد.

رییس دفتر سیاسی حماس گفت: ما عادی سازی روابط هیچ کشور عربی با اشغالگران را نمی پذیریم و از آنها می‌خواهیم از این راه اشتباه بازگردند.

هنیه افزود: با وجود آنکه حماس سازش را یک خطای سیاسی می‌داند؛ اما رویکرد خود را درقبال هیچ کشور عربی تغییر نخواهد داد.

وی تأکید کرد: هیچ حسابی روی دولت بعدی آمریکا باز نمی کنیم؛ اما باید اوضاع سیاسی را بررسی کرده و می‌دانیم که برخی تغییرات ممکن است در راستای آرمانمان مفید باشد.

این مقام ارشد حماس در ادامه گفت: از طریق عادی سازی، ائتلافی منطقه‌ای به رهبری اسرائیل ایجاد شده است. این ائتلاف منطقه‌ای جدید، اساسا ائتلافی امنیتی است که هدف از آن حفظ اسرائیل است. 

هنیه افزود: ما وضعیت موجود در سیاست دولت آمریکا و تعامل رژیم اشغالگر با موضوع الحاق کرانه باختری و عادی سازی را تحلیل کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید گام‌هایی را در محورهای مختلف برداریم که مهمترین آن وحدت ملت فلسطین برای مقابله با این نقشه ها بوده است.

وی در پایان گفت: بدون رهبری فلسطینی متحد، نمی‌توان با نقشه های اسراییل مقابله کرد.

انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.