تدین با اشاره به عدم تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: بهترین راهکار ارائه مدارک تحصیلی و تخصص در معرض افکار عمومی است تا ببینیم چرا کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد؟

به گزارش جماران، عباس تدین، حقوقدان درباره عدم تشکیل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس و تاثیر آن بر مساله قانونگذاری در کشور گفت: مهمترین وظایف مجلس، بحث قانونگذاری است و ما زمانی می‌توانیم در فرآیند تقنینی و قانون گذاری ایجاد تحول کنیم و حرفی برای گفتن داشته باشیم که کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به عنوان یکی از کمیسیون‌های تخصصی فعال باشد.

او گفت: بررسی طرح‌ها و لوایحی که در مجلس مطرح می‌شود و بحث اصلاح قوانین و پیشنهاد قوانین جامع و کاربردی به مجلس و... مطمئنا از طریق  کمیسیون حقوقی و قضایی مقدور و میسور خواهد بود و اگر کمیسیون تخصصی که باید این وظایف مهم را برعهده بگیرد تشکیل نشود، بستر لازم برای قانونگذاری به نحوه شایسته و بایسته فراهم نشده است. 

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: شاید بتوانیم بگوییم در زمره مهمترین کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون حقوقی و قضایی است و خود نمایندگان مجلس بر آن واقف هستند و در صحبت‌های آنها شنیده می شود ولی این کمیسیون مورد بی مهری قرار می‌گیرد چرا که این کمیسیون شاید بار زحمت و مسئولیتش نسبت به کمیسیون‌های دیگر بیشتر باشد ولی منافع مادی آن کمتر است.

او گفت: اگر ما به عنوان نماینده و منتخب مردم وارد مجلس شدیم و شعار عدم مادی‌گرایی دادیم و گفتیم می‌خواهیم خود را وقف مردم کرده و برای آنها انجام وظیفه کنیم؛ این امر باید برای ما مهم باشد. اینکه در کدام کمیسیون به کدام بخش از مجلس مشغول به کار هستیم نباید مهم باشد. متاسفانه این رویکرد در عملکرد نمایندگان مجلس مشهود است و این موضوع نشان می‌دهد که گاهی برخی از شعارهای انتخاباتی در حد شعار باقی مانده است.

تدین گفت:  بهترین راهکار این است که واقعا تمام کسانی که اکنون عضو کمیسیون‌های دیگر شدند، مدرک تحصیلی و تخصص  آنها در معرض افکار عمومی قرار بگیرد و ببینیم چرا برخی از نمایندگان  برای بعضی از کمیسیون‌ها دست و پا می‌زنند و برخی از کمیسیون‌ها که کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس باید وظایف خطیری را دنبال کند، آنقدر  مورد بی‌مهری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.