وزیر دارایی و حمل و نقل رژیم صهیونیستی و یکی از وزرای حزب لیکود اعلام کردند که توافق بر سر عادی‌سازی روابط با امارات دلیلی بر تعلیق طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نیست.

به گزارش جماران؛ وزیر دارایی و حمل و نقل رژیم صهیونیستی اعلام کرد، توافق امارات و اسرائیل هیچ ارتباطی با تعلیق طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی ندارد.

یسرائیل کاتس، وزیر دارایی و حمل و نقل رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد، توافق بر سر عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با امارات دلیلی بر تعلیق طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که این طرح در نزدیکترین زمان ممکن اجرایی می‌شود.

این وزیر حزب لیکود تاکید کرد: طرح اعمال حاکمیت بر شهرک‌های کرانه باختری قبل از طرح صلح با دولت امارات تعلیق شده بود نه به دلیل توافق با این کشور. امیدواریم که در نزدیکترین زمان ممکن این طرح اجرایی شود.

کاتس در گفت‌وگویی رادیویی خاطرنشان کرد، امارات کشوری است که از قدرت اقتصادی زیادی بیشتر از مصر و اردن برخوردار است و روابط با آن و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس محوری پویا برای اسرائیل ایجاد خواهد کرد.

در همین راستا، اوویر اکونیس، یکی از وزرای حزب لیکود در اظهاراتی ضد فلسطینی مدعی شد: به رغم دستیابی به توافق صلح با دولت امارات، طرح اعمال حاکمیت بر شهرک‌های کرانه باختری لغو نمی‌شود و کشور فلسطین هرگز تشکیل نخواهد شد.

وی گفت: تعجب کردم که جریان چپ گرای اسرائیل از توافق حاصله با امارات استقبال نکرد و آن را انکار و محکوم کرد.

این وزیر اسرائیلی تصریح کرد، توافق‌های صلح در گذشته در ازای امتیازدهی‌های منطقه‌ای انجام شده است، اما توافق با امارات، تنها صلح در مقابل صلح بر اساس رویکرد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1464017
  • منبع: شفقنا به نقل از سایت شبکه خبری آرتی عربی
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.