سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: در عملیات «البنیان المرصوص» مناطقی را در استان‌های مأرب و الجوف و شهرستان نهم استان صنعاء به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از اشغال نیروهای متخاصم آزاد کردیم.

به گزارش جماران؛ سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام جزئیات عملیات نیروهای یمنی با نام «البنیان المرصوص» در محور عملیاتی نِهم گفت: در این عملیات ۱۵۰۰ تن از نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی کشته و یک هزار و ۸۳۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، «یحیی سریع»  روز جمعه در نشست خبری افزود: ائتلاف سعودی از ماه‌ها پیش خود را برای این حمله آماده کرده بود و هدف آنها این بود که از کوتاه‌ترین راه ممکن به صنعاء پایتخت یمن برسند.

وی ادامه داد: شهرستان نِهم در شرق استان صنعاء طی هفته‌های گذشته شاهد تشدید حملات از سوی دشمن بود، حملاتی که نیروهای یمنی را مجبور کرد که با آن مقابله کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان کرد: در عملیات «البنیان المرصوص» مناطقی را در استان‌های مأرب و الجوف و شهرستان نهم استان صنعاء به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع  از اشغال نیروهای متخاصم آزاد کردیم.

سریع اظهار داشت: جنگنده‌های ائتلاف سعودی بیش از ۲۵۰ حمله علیه نیروهای یمن داشتند که سامانه ضد هوایی «فاطر ۱» توانست ۲۵ عملیات برای مقابله با جنگنده‌های ائتلاف انجام دهد و آنها را مجبور به ترک منطقه کند.

وی تاکید کرد: یگان‌های موشکی و پهپادی یمن شماری از فرودگاه‌های دشمن را که برای اغراض نظامی استفاده می‌شد، هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه خاطر نشان کرد: نیروهای یمن فرودگاه‌های نجران و جیزان و یک پایگاه نظامی را در منطقه «خمیس مشیط» با چند فروند موشک هدف قرار دادند.

سریع اضافه کرد: تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی باعث شد تا یک هدف اقتصادی متعلق به شرکت «آرامکو» و دو هدف حساس دیگر هدف قرار گیرد.

این مقام نظامی یمن گفت: نیروهای پدافند هوایی، موشکی و پهپادی یمن نقش مهمی در راهبرد بازدارندگی ایفا کردند. یگان پهپادی ۴۱ عملیات و نیروی موشکی ۲۱ عملیات در داخل و خارج انجام داده‌اند.

سریع افزود: حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ خودرو زرهی و تجهیزات نظامی در عملیات «البنیان المرصوص» از دشمن غنیمت گرفتیم و خسارت سنگینی به آنها وارد کردیم.

وی تصریح کرد: نیروهای مسلح یمن با هدف بازدارندگی در استفاده از موشک‌های بالستیک و کروز تعلل نخواهند کرد و در بالاترین سطح آمادگی برای مقابله با حملات دشمن هستند.

حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان در فروردین ماه سال ۹۴ به یمن، نه تنها موجب کشته شدن هزار یمنی شده است، بلکه به دلیل محاصره و ویران شدن نظام بهداشتی این کشور توسط ائتلاف،  انواع بیماری‌ها گسترش یافته و اوضاع بهداشتی در این کشور فقیر، بدتر شده است.

 براساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در یمن به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

این در حالی است که یمنی‌ها بارها پیشنهاد گفت و گو و حل بحران یمن را مطرح کرده‌اند اما پاسخ مثبتی از طرف سعودی نگرفتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.