معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هم اکنون سیستم گرمایشی ۲۴ هزار کلاس درس هنوز بخاری های نفتی است، اظهار داشت : این کلاس ها در مناطقی هستند که گازرسانی نشده و از علمک گاز برخوردار نیستند، بنابراین از روش های ویژه برای استانداردسازی آنها اقدام می شود.

به گزارش جماران؛ معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در سال جاری بخاری های نفتی ۲۵ هزار کلاس درس دارای علمک گاز را جمع آوری کردیم، گفت: این کلاس ها به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده اند.

مهرالله رخشانی مهر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در رشت افزود : سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سال هاست که به دنبال استانداردسازی سیستم های گرمایشی است، بر این اساس از ابتدای امسال برنامه ریزی شد تا بخاری های نفتی دارای علمک گاز جمع آوری شود.

وی عنوان کرد : در این راستا ۲۵ هزار کلاس درس دارای علمک گاز در کشور داشتیم که سیستم گرمایشی آنها با بخاری های نفتی بود و این تعداد از کلاس های درس هم اکنون به سیستم گرمایشی استاندارد تجهیز شده اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون سیستم گرمایشی ۲۴ هزار کلاس درس هنوز بخاری های نفتی است، اظهار داشت : این کلاس ها در مناطقی هستند که گازرسانی نشده و از علمک گاز برخوردار نیستند، بنابراین از روش های ویژه برای استانداردسازی آنها اقدام می شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه درباره مشارکت خیرین در ساخت و ساز فضاهای آموزشی بیان داشت : خیرین از زمان ایجاد جامعه خیرین مدرسه ساز نقش بسزایی در احداث فضاهای آموزشی کشور داشتند، چنانکه هم اکنون حدود ۵۰ درصد فضاهای آموزشی توسط خیرین در حال احداث است.

وی خاطر نشان کرد : میانگین فضاهای ساخته شده توسط خیرین در ۲۰ سالی که مجمع خیرین مدرسه ساز در کشور تشکیل شده حدود ۳۰ درصد است که این رقم در سال های اخیر افزایش یافته به گونه ای که در سال ۹۶، ۹۷ و مهرماه امسال حدود ۵۰ درصد کلاس های تحویلی در کشور کلاس های خیرساز بودند.

رخشانی مهر با بیان اینکه میزان مشارکت خیرین در پروژه های آموزشی، پرورشی و ورزشی امسال در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کشور رشد چشمگیری داشته است، اضافه کرد: این مشارکت از حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ به حدود یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به نقش فعالانه خیرین مدرسه ساز گیلان گفت : بر اساس آمارهای دریافتی این استان دارای حدود ۲۹۳ خیر فعال است که تاکنون حدود ۲۵۶ پروژه شامل یک هزار و ۲۰۰ کلاس درس توسط آنها در گیلان ساخته شده است.

وی در این نشست خبری با تاکید بر ضرورت توجه به نگهداری فضاهای آموزشی اظهار کرد : همه تلاش می کنند تا مدرسه ای را با تجهیزات و فضای مناسب و سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد را تحویل دهند، بنابراین باید نگهداری مناسبی از این فضاها به عمل آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.