یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی اقدام آمریکا برای برگزاری نشست مذکور را احمقانه توصیف کرد و گفت که چنین کاری فقط باعث می شود تا کره شمالی در تصمیم گیری های بعدی خود بسیار قاطعانه عمل کند.

به گزارش جماران؛ کره شمالی اعلام کرد که تشکیل نشست شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار آمریکا، یک اقدام تحریک آمیز از سوی واشنگتن محسوب می شود.

گزارش روز جمعه خبرگزاری کره شمالی حاکی است برگزاری چنین نشستی با فشارهای آمریکا در واقع باعث می شود تا تصمیم این کشور مبنی بر توقف مذاکرات هسته ای عملی شود.

این خبرگزاری از قول یک سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی بدون اشاره به نام وی آورده است انجام چنین اقدامی به خواست آمریکا باعث تشدید تنش ها می شود و حرکتی ضد کره شمالی است.

او افزود: برگزاری این نشست آن هم در شرایط حساس می تواند پیام نادرستی داشته باشد با این حال کره شمالی هرگز تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد.

وی اقدام آمریکا برای برگزاری نشست مذکور را احمقانه توصیف کرد و گفت که چنین کاری فقط باعث می شود تا کره شمالی در تصمیم گیری های بعدی خود بسیار قاطعانه عمل کند.

در نشست روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل «کلی کرافت» سفیر آمریکا در این سازمان از کره شمالی خواست دست به اقدامات تحریک آمیز بیشتری نزند و گفت ما همچنان دربرابر گفت و گو انعطاف نشان می دهیم.

کره شمالی پیشتر تا پایان سال جاری میلادی به امریکا مهلت داده بود که با مشوق ها و راهبردهای جدید بر سر میز گفت و گوها حاضر شود.

آمریکا در انتقاد از افزایش آزمایش های موشکی کره شمالی در سال جاری میلادی خواستار برگزاری چنین نشستی شده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.