سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: مستنداتی برای وجود قرص و کپسول در فرآورده‌های غذایی گزارش نشده است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: موضوع وجود قرص در کیک و فرآورده‌های غذایی به نظر یک شایعه و یک موضوع امنیتی است و مستندات دقیقی برای وجود قرص در مواد غذایی مشاهده نشده و تاکنون گزارش نشده است.

کیانوش جهانپور عصر چهارشنبه درباره تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر وجود قرص یا کپسول در کیک و برخی فرآورده‌های غذایی افزود: به نظر می‌رسد این موضوع یک شایعه باشد و افرادی که با فرآیند تولید مواد غذایی آشنایی دارند می‌دانند که چنین چیزی امکان پذیر نیست.

وی بیان کرد: با بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد این موضوع خارج از بحث تولید فرآورده‌های غذایی باشد و از جنس ایمنی و سلامت نیست و طبعا پلیس فتا و پلیس امنیت به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اظهار داشت: تاکنون گزارش دقیقی در این زمینه به دست وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نرسیده است و اصولا در فرآیند تولید مواد غذایی بویژه کیک و ویفر این اتفاق نمی‌افتد.

جهانپور گفت: اگر افراد مستنداتی در این زمینه دارند می‌توانند به وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو اعلام کنند تا بررسی شود. بسیاری از افرادی که این ادعا را کردند، اطلاعات خود را تاکنون ارائه نکرده‌اند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو بیان کرد: فرآیند تولید کیک اتوماتیک است و امکان ندارد قرص در داخل کیکی که پخته وجود داشته باشد. فرآیند تولید این فرآورده‌های غذایی دستی نیست و مکانیزه است. همچنی برای شرکت‌های مختلف این ادعا مطرح شده و در یکی از استان‌ها بیشتر به آن پرداخته شده، در حالی‌که محصولات مورد نظر تولیدات خارج از این استان بوده و به همه کشور ارسال شده است.

امروز تصاویری مبنی بر وجود قرص و کپسول در برخی کیک‌ها و فرآورده‌های غذایی در فضای مجازی منتشر شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.