شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: بحران کنونی جوانب مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است و ادامه خلأ سیاسی خطرات آن را دو چندان می کند از همین رو نباید بیش از این فرصت به هدر رود.

به گزارش جماران؛ "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه خطرات ناشی از خلأ سیاسی رو به افزایش است، تاکید کرد، باید هر چه زودتر یک نفر مأمور تشکیل دولت شود.

اظهارات نعیم قاسم در حالی است که "سعد حریری" از زمان استعفا از نخست وزیری در هفتم آبان (29اکتبر) و همزمان با دومین هفته از تظاهرات اعتراض آمیز لبنانی ها، ریاست دولت پیشبرد امور را به دست گرفت  و هنوز کسی برای تشکیل کابینه معرفی نشده است.

دو هفته پیش "محمد الصفدی" از وزیران سابق لبنان به منظور تشکیل کابینه معرفی شد، اما وی دو روز پس از آن انصراف خود را اعلام کرد.

در این میان شیخ نعیم قاسم اظهار داشت: بحران کنونی جوانب مختلف زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است و ادامه خلأ سیاسی خطرات آن را دو چندان می کند از همین رو نباید بیش از این فرصت به هدر رود بلکه باید هرچه زودتر نخست وزیر برای تشکیل کابینه جدید انتخاب شود.

به گزارش پایگاه خبری "العهد" معاون دبیر کل حزب الله، خواسته های مردم را برحق و مشروع دانست و گفت: ما جزئی از مردم هستیم و تجمع در میدان‌ها و تظاهرات برای اعمال فشار بر مسؤولان را امری مشروع می دانیم که باید مورد حمایت قرار بگیرد، اما مسدود کردن مسیرها و تعطیل کردن زندگی مردم "مردود" است زیرا این اقدام مجازات شهروندان از سوی یک گروه دیگر از شهروندان است نه راهی  برای اعمال فشار بر حاکمیت.

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: ثابت شده است که بستن راههای ارتباطی اقدامی اشتباه است چه برسد به اینکه این اقدام موجب کشتار، مجروحیت یا ایجاد فتنه‌ در نقاط مختلف کشور شود.

وی هر نوع توهین، فحاشی، ضرب و شتم و سنگ پرانی از  سوی هر طرفی در اعتراضات را محکوم دانسته و تصریح کرد:  حزب‌الله با فتنه مذهبی، فرقه‌ای و منطقه‌ای مقابله و همواره سعی کرده این فتنه‌ها را خاموش کند.

شیخ نعیم قاسم، ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را به مسئولیت پذیری کامل در تأمین امنیت مسیرها و سلامت شهروندان فراخوانده و آن را وظیفه‌ای مهم و اساسی خواند.

وی از اینکه برخی به حزب‌الله خرده می‌گیرند که چرا برخی حوادث را محکوم نمی‌کند، اظهار تعجب کرد و گفت: موضع حزب‌الله مشخص و مبتنی بر حمایت از حق آزادی بیان با توجه به اختلافات سیاسی بوده و همواره مواضع خود را با جرأت بیان کرده است.

تظاهرات لبنانی ها شامگاه پنجشنبه 25 مهر در اعتراض به اوضاع اقتصادی و معیشتی و اعمال مالیات بر واتساپ آغاز شد و حریری در هفته دوم پس از استعفا از نخست وزیری تشکیل دولت جدید به ریاست خود را به دولت فن سالار (تکنوکرات) مشروط کرد و مدتی بعد اعلام کرد اصراری به نخست وزیری ندارد . وی سپس هفته جاری با صدور بیانیه ای رسما اعلام کرد تمایلی به نخست وزیری ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.