نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با بیان اینکه حساب مردم با حساب عده ای اغتشاشگر و کسانی که از دشمن خط می گیرند جداست، اظهار امیدواری کرد که دستگاه قضا سریع تر و با دقت به وضعیت عاملان حوادث اخیر رسیدگی کند.

به گزارش جماران، شهباز حسن پور بیگلری در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه سوم آذر ماه) مجلس شورای اسلامی، با تبریک سالروز میلاد پیامبر اسلام و سلام به روح امام راحل و رهبر معظم انقلاب ، شهدای انقلاب و بسیجیان گفت: الحق و الانصاف در طول تاریخ انقلاب اسلامی همیشه بسیج یار و یاور مردم و پشتیبان نظام اسلامی بوده است، بهتر بگویم اگر بسیج نبود بسیاری از حوادث، این کشور و نظام را از پای در می آورد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس همچنین با سلام به رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب از سالیان گذشته همچون سکانداری آگاه، کشتی انقلاب اسلامی را از طوفان ها و حوادث به سلامت عبور داده اند.

وی با یادآروی حوادث روزهای گذشته تاکید کرد: روزهای گذشته روزهای سخت و تلخی بر همه ما گذشت و حوادثی ناخواسته دامنگیر مردم و نظام اسلامی شد که شاید اگر اندکی تدبیر و دقت صورت می گرفت این تلخی ها یا نبود یا در کمترین حالت ممکن بود اما متاسفانه گویی دولت تدبیر و امید یا آنچنان تمایلی به تدبیر در امور ندارد یا ناتوان از تدبیر است که در هر دو صورت باید نظام اسلامی، مجلس شورای اسلامی و همه دست اندرکاران ، تدبیری بر این بی تدبیری بیندیشند زیرا همان گونه  که دیدیم اگر درایت و هدایت رهبری بزرگوار و حضور حماسی مردم فهیم و همیشه در صحنه نبود شاید اتفاقات روزهای گذشته به مراتب خسارات بیشتر و زیان آور تری در بر داشت؛ ای کاش روسای قوا آن قدر تدبیر عملی داشتند که این گونه نمی شد.

حسن پور خطاب به روسای قوای مقننه و قضائیه ادامه داد: سوالم از رئیس محترم مجلس شورای اسلامی که او را فردی فهیم می دانم و همچنین از ریاست محترم دستگاه قضا که او را مجتهدی عالم می دانم این است که برای یک کار اجرایی چرا باید شرایطی پیش آید که رهبر معظم انقلاب ناگزیر به هزینه خود برای جبران یک کار بی تدبیر باشد.

وی با در ادامه با اشاره به درایت و خلاقیت شهرهای مختلف حوزه انتخابیه سیرجان و بردسیر گفت: دوست داشتم امروز از اعزام هیاتی از سفرای کشورها به سیرجان که از پیشرفت های آن تعجب کردند بگویم. دوست داشتم از روزی که بیش از 10 هزار میلیارد پروژه ای که در شهرستان های سیرجان و بردسیر توسط ریاست محترم جمهور افتتاح شد بگویم.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: آقای رئیس جمهور آیا بهتر نبود به گونه ای تدبیر می اندیشیدید تا امروز از خوبی ها سخن گفته شود نه آنکه به عنوان کسی که وظیفه داشتم امروز تشکر نمایم ولی به دلیل بی تدبیری ها زبان به انتقاد بگشایم، آقای رئیس جمهور سوال این است که چرا مردم را نامحرم خواندید؟ ما نمایندگان مجلس برای شما نامحرم بودیم آیا رسانه ها هم نامحرم بودند؟ آیا ائمه جمعه هم نامحرم بودند؟ آیا رسانه ملی هم نامحرم بود؟ آیا بهتر نبود سخنگوی دولت با مردم با صداقت، شفافیت سخن می گفت نه اینکه 24 ساعت قبل وقتی خبرنگار از سخنگوی دولت سوال می کند اعلام می کند خبری نیست. بهتر است با مردم صادق باشیم، مردمی که در طول 40 سال گذشته ثابت نمودند بهترین یاران نظام و کارگزاران نظام  و همچنین بهترین پشتیبانان دولت بودند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ای کاش امکانی بود تا راهپیمایی عظیم و بی نظیر مردم شهرستان سیرجان که اکنون در حال اجراست از این تریبون مقدس پخش می شد تا نمایندگان خانه ملت بدانند حساب مردم با حساب عده ای اغتشاشگر جداست، حساب مردم از حساب گروه های سیاسی جداست، حساب مردم از کسانی که خط از دشمن می گیرند جداست. علت اینکه سیرجان را به عنوان نخستین شهر در ایجاد آشوب ها انتخاب کردند موقعیت جغرافیایی و ژئوپولتیکی آن و اینکه جاده ترانزیتی بندرعباس - سیرجان بود، عده ای هم که از سایر استان ها فراخوانده شده بودند سیرجانی نبودند امیدوارم دستگاه قضا سریع تر و با دقت به این مسائل رسیدگی کند.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با تشکر از شورای تامین استان، استاندار و فرماندار سیرجان تاکید کرد: همچنین از سربازان گمنام امام زمان، بسیجیان جان برکف، پاسداران همیشه در صحنه و همه کسانی که با سرعت هر چه بهتر به یاری مردم شتافتند و مردم متدینی که خود به جمع معترضان پیوسته و آنها را به آرامش دعوت کردند تشکر می کنم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزرای نیرو واقتصاد گفت: آقای وزیر نیرو  بر اساس کدام تصمیم عاقلانه 45 روز موتور پمپ های کشاورزی را خاموش و خسارت‌های هنگفتی به مردم زدید، از وزیر اقتصاد سوال می کنم که این هیات مدیرهها چکونه انتخاب می‌شوند؟ ده‌ها عضو هیات مدیره در سیرجان انتخاب شدند اما بنده به عنوان نماینده مردم آن‌ها را نمی‌شناسم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.