معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت از مهمترین برنامه‌های دولت برای پاسخ به یکی از جدی‌ترین نیاز‌های مردم در زمینه عدالت و برخورداری از امکانات درمانی و بهداشتی برابر است، اظهار داشت: اجرای این طرح در شرایط سختی شروع شد، اما با همت دولتمردان و تلاش جامعه پزشکان و سلامت کشور دستاورد‌های بسیار مثبتی داشت که به کاهش سهم مردم از هزینه درمان و ساماندهی نظام سلامت و جلوگیری از سرگردانی مردم برای دریافت خدمات درمانی بهتر منجر شد.

به گزارش جماران؛ اسحاق جهانگیری امروز (پنج شنبه) در آیین افتتاح بیمارستان فاطمه زهرا (س) میاندواب با تبریک فرا رسیدن میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت گفت: آذربایجان غربی یکی از نمادها و جلوه های زیبای همزیستی اقوام و مذاهب مختلف و نمونه ای زیبا از وحدت، انسجام و همدلی در کشور است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه امروز کشور در شرایط مالی سخت تری نسبت به گذشته قرار دارد تصریح کرد: درست است که به لحاظ منابع برای تأمین هزینه های تکمیل طرح تحول سلامت با محدودیت روبرو هستیم اما تدبیر و اراده مدیران قادر است کاهش درآمدها را جبران کند چنانکه شاهد هستیم که هر روز طرح های عمرانی و خدماتی در نقاط مختلف کشور افتتاح می شوند.

وی افزود: در همین وضعیت دولت با اجرای طرح تحول سلامت توانست 45 هزار تخت بیمارستانی موجود در کشور را نوسازی کرده و بیش از 26 هزار تخت جدید به تعداد تخت های موجود کشور اضافه کند و از هفته پیش نیز اجرای طرح پوشش اجباری بیمه همگانی در کشور آغاز شده که بر اساس آن دیگر هیچ فرد فاقد دفترچه بیمه خدمات درمانی در کشور باقی نخواهد ماند.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه با تشکر از زحمات همه کسانی که برای تکمیل فاز دوم بیمارستان حضرت فاطمه زهرا در میاندواب تلاش کردند خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید توسعه و دسترسی مردم به خدمات درمانی و سلامت را جزو وظایف ذاتی خود و در راستای عمل به آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری می داند.

دکتر جهانگیری اضافه کرد: ساخت و توسعه امکانات درمانی و سلامت در کنار دیگر زیربناهای لازم برای توسعه، مثل احداث راه ها، راه آهن و گسترش امکانات ارتباطات اینترنتی و امثال آنها، اقداماتی هستند که چرخ توسعه کشور را به حرکت در می‌آورند .

دکتر جهانگیزی ادامه داد : دولت خود را موظف می‌داند در کنار فراهم آوردن زیرساخت‌ها ، امنیت لازم را به عنوان بستر توسعه پدید آورد تا چرخ پیشرفت به همت مردم با سرعت بیشتری به گردش درآید.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره هم مرز بودن استان آذربایجان غربی با سه کشور همسایه گفت: آذربایجان غربی کانون امنیت و آرامش است و مردم غیور استان در کنار نیروهای مسلح و انتظامی و امنیتی کشور به بهترین نحو از مرزهای کشور پاسداری می کنند.

دکتر جهانگیری ادامه داد: ملت ایران با برخورداری از فرهنگ و تاریخی غنی و با بهره‌مندی از زیرساخت‌ها و بسترهای لازم برای توسعه، در مسیر پیشرفت هستند و مدیران نیز باید با تلاش بیشتر برای هم‌افزایی، زمینه تسریع پیشرفت کشور را فراهم آورند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با وجود همه مشکلات و سختی‌ها از هشت سال جنگ تحمیلی گرفته تا تحریمی که در تمام دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی وجود داشته، خدمات ماندگاری در کشور انجام شده است، اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید اقدامات بزرگی نظیر افزایش تولید نفت از میادین مشترک کشور انجام شده است. به طوریه که در میدان مشترک پارس جنوبی امروز جمهوری اسلامی ایران بیش از قطر برداشت دارد در حالی که در ابتدای این دولت میزان برداشت ایران نصف قطر بود.

دکتر جهانگیری به تلاش‌های آمریکا در دوره گرشته تحریم ها در خصوص ممانعت از واردات بنزین برای تحت فشار قرار دادن کشورمان اشاره و تصریح کرد: در آن زمان مجبور شدیم با تغییراتی در پتروشیمی‌ها بنزین تولید کنیم که ملاحظاتی درباره کیفیت آن مطرح بود، اما امروز با وجود افزایش تحریم‌ها و فشارها، بنزین تولیدی کشور با استاندارد یورو نه تنها نیاز کشور را تامین می‌کند بلکه صادر نیز می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: امروز تجربه‌ای گرانقدر از مدیریت در کشور فراهم آمده که باید قدر آن را بدانیم و مراقب باشیم تا این تجربه و توان مدیریتی بیجا تخریب نشود.

وی ادامه داد: در اسناد فعالیت‌های خرابکارانه آمریکایی‌ها مواردی وجود دارد که تلاش کرده‌اند وجهه نیروهای خدوم و کاردان را در کشورها با تهمت‌هایی مثل دزدی و فساد تخریب کنند.

دکتر جهانگیری گفت: در دولت تدبیر و امید با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای مالی شدید کارهایی انجام شد که طعم شیرین آن برای سال‌های طولانی به کام مردم باقی خواهد ماند که گسترش شبکه گازرسانی به شهرها و روستاهای محروم و تعیین تکلیف و اجرای طرح ساماندهی آب‌های مرزی که در مراحل نهایی است از جمله این اقدامات است‌.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم پیگیری برای اتمام هر چه سریع‌تر پتروشیمی میاندوآب، از مسئولان این شهر خواست تا تلاش کنند زیبایی‌ها و مواهب رودخانه در میاندوآب هر چه بیشتر در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.