دونالد ترامپ روز سه شنبه در این پیام توئیتری از فعالیتهای پاتریک شاناهان در مدت مسئولیت خود بر وزارت دفاع تشکر کرده است.

به گزارش جماران؛ رئیس جمهوری آمریکا در یک پیام توئیتری از تغییر سرپرست وزارت دفاع آمریکا خبر داد و گفت مارک اسپر از این پس سرپرستی این وزارتخانه بر عهده خواهد داشت.

دونالد ترامپ روز سه شنبه در این پیام توئیتری از فعالیت‌های پاتریک شاناهان در مدت مسئولیت خود بر وزارت دفاع تشکر کرده است.

شاناهان پس از کناره گیری جیمز متیس وزیر دفاع سابق آمریکا به سمت سرپرستی این وزارت خانه منصوب شده بود و از سوی ترامپ برای گرفتن رأی اعتماد هم به کنگره معرفی شد اما امروز اعلام شد که او خواستار برگزاری نشست رأی اعتماد نیست.

ترامپ با این ادعا که شاناهان کار شگفت انگیزی در سرپرستی وزارت دفاع انجام داد، گفت او تصمیم گرفته است که روند تایید صلاحیتش ادامه نیابد تا زمان بیشتری برای رسیدگی به خانواده اش داشته باشد.

شاناهان در حالی مسئولیت این وزارت خانه مهم آمریکا را برعهده گرفت که پیش از آن فعالیت های اقتصادی داشت و به دلیل اختلاف ترامپ و متیس بر سر برجام و ایران در این جایگاه قرار گرفت.

او در این مدت ۶ ماه، تابع دستورات ترامپ بود که اختصاص بودجه وزارت دفاع برای ساخت دیوار مرزی، اعزام ۶ هزار نیرو به مرزها و همچنین اعزام نیرو به خاورمیانه در نمایش ساختگی "مقابله با ایران" نمونه های آن است.

رسیدگی به خانواده هم بهانه مشهودی است که ترامپ برای بیشتر کارگزاران برکنار شده خود به کار برده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد از پات به خاطر خدمات برجسته تشکر می کنم و "مارک اسپر" را به عنوان سرپرست جدید وزارت دفاع معرفی می کنم. می دانم و تردید ندارم که مارک کارش را به خوبی انجام خواهد داد.

مارک توماس اسپر ۵۵ ساله، در سال های ۷۰-۱۳۶۹ به عنوان افسر پیاده نظام در جنگ خلیج فارس حضور داشته است.

او مدال ستاره برنزی را به خاطر خدماتش دریافت کرد و بعدها به مسئولیت یک شرکت هوایی را در اروپا به عهده گرفت و در عین حال کارشناس نظامی پنتاگون بود.

اسپر در سال های ۹۸-۱۹۹۶ رئیس کارکنان بنیاد محافظه کار "هریتیج" بود و از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲، به عنوان یک کارشناس ارشد برای کمیته روابط خارجی مجلس سنا و کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان کار کرد.

وی همچنین مشاور سیاستگذاری و مدیر قانونگذاری سناتو چاگ هگل بود و در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۲ به عنوان مدیر قانونگذاری کمیته خدمات نظامی مجلس نمایندگان فعالیت کرد.

سرپرست جدید وزارت دفاع آمریکا در سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ در دولت جورج دبلیو بوش به عنوان معاون دستیار وزیر دفاع برای سیاست های مذاکراتی خدمت کرد که موضوعات عدم گسترش تسلیحات اتمی، کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی بین المللی مهم ترین موضوعات کاری وی برشمرده شده است.

اسپر سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ مدیر امور امنیت ملی سنا ایالات متحده تحت رهبری اکثریت سنا بیل فریست بود. از دیگر سوابق وی می تواند به برترین لابیگر "د هیل" (The Hill) در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ اشاره کرد و در دولت ترامپ هم از به عنوان دستیار نیروهای مسلح آمریکا فعالیت داشته است.

image

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.