کلیات لایحه اهداف، وظایف اختیارات وزارت ورزش و جوانان با ۱۱۲ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه تصویب شد.

به گزارش جماران؛ نمایندگان مجلس با کلیات لایحه کلیات لایحه اهداف، وظایف اختیارات وزارت ورزش و جوانان موافقت کردند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعدازظهر امروز- دوشنبه- کلیات لایحه اهداف، وظایف اختیارات وزارت ورزش و جوانان را با ۱۱۲ رأی موافق، ۵۷ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از ۱۹۶ نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

این لایحه در ۹ ماده و در دو بخش، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را تشریح کرده است.

در این لایحه ورزش همگانی، ورزش حرفه‌ای، تربیت بدنی، اتحادیه باشگاه‌های ورزشی، منش پهلوانی، باشگاه ورزشی، شایستگی فنی مورد تاکید است.

همچنین توسعه و تعمیم ورزش همگانی، توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی، ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای، حمایت و تقویت ورزش بانوان تحکیم و تقویت معنویت و ارزش‌های اخلاقی و منش پهلوانی در ورزش مبتنی بر فرهنگ ایرانی- اسلامی و ارتقا و ترویج شایستگی‌های فنی- حرفه‌ای در جامعه ورزش کشور به عنوان اهداف بخش ورزش این لایحه ترسیم شده است.

در بخش جوانان نیز بر ارتقای هویت دینی، انقلابی و ملی جوانان، ارتقا و تقویت سرمایه اجتماعی، مسئولیت پذیری، هویت و مشارکت همه جانبه جوانان، بهبود و اصلاح سب زندگی جوانان منطبق بر ارزش‌های اسلامی-ایرانی، توسعه مشارکت داوطلبانه مردمی در امور جوانان و اتخاذ سیاست‌های حمایتی در جهت اشتغال و ازدواج جوانان به عنوان اهداف این مطرح شده در بخش جوانان تاکید شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.