دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: انبیا آمدند حیاتی را به بشر هدیه کنند این حیات را حاکمان ستمگر از بشر دریغ داشتند؛ امام آمد و این حیات را زنده کرد، امام روحی را در ما دمید که اساس این روح همان حیات ایمانی است، اساس این روح عشق به خوبی هاست نه عشق به پول یعنی همه چیزش را در راه خدا بدهد.

به گزارش جماران؛ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امام خمینی حق بر گردن همه دارد یکی از دستاوردهای بزرگ ایشان حیات بخشی به جامعه اسلامی و اسلام بوده است.

آیت الله محسن اراکی دوشنبه شب در مراسم سی امین سال هجرت آفتاب حضرت امام خمینی در مسجد بنی فاطمه اصفهان با اشاره به اینکه بشر به چند دوره حیاتی می تواند دست یابد  افزود: اول همین روح نباتی است ؛ از این روح بالاتر  روح حیوانی است که خاصیتش احساس لذت است که از آن حرکت برمی‌خیزد.

وی ادامه داد: مرحله بعد روح انسانی است که قوامش به اندیشیدن است این روح انسانی می تواند فرد را به مرحله عالی یعنی روح ایمانی برساند خاصیت این حیات محبت و عشق است اولین عشقی که روح ایمانی به ارمغان می آورد عشق به ذات اقدس الهی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: فرق بین تمدن غرب و تمدن اسلامی این است که در تمدن غرب عقل آدمی را از تفکر در آنچه می بیند و می شنود باز می دارد آدمی را طوری می کند که از آسمان و زمین غافل می شود.

وی تصریح کرد: اگر در سبک زندگی غربی و لیبرالیسم تامل کنید همه بر مبنای غفلت و سرگرم کردن بشر است در شهر مبتنی بر تمدن غربی خیلی ها ستاره و آسمان را نمی بینند در اسلام مستحب است انسان قبل از طلوع آفتاب بیدار شود و به آسمان نگاه کند.

اراکی اضافه کرد: تمدن اسلامی از انسان بشر زنده دل شنوا می سازد این بشر پایان زندگی را مرگ نمی داند، ترامپ محصول چنین تفکری است تمام کسانی که این فرد را تایید می کنند شخصیتشان مثل اوست ترامپ یک نماد است از تفکر غربی.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: انبیا آمدند حیاتی را به بشر هدیه کنند این حیات را حاکمان ستمگر از بشر دریغ داشتند؛ امام آمد و این حیات را زنده کرد، امام روحی را در ما دمید که اساس این روح همان حیات ایمانی است، اساس این روح عشق به خوبی هاست نه عشق به پول یعنی همه چیزش را در راه خدا بدهد، کاری که شهدا کردند به ما یاد دادند چگونه می توان از جان گذشت برای جانان پیروزی هم برای چنین ملتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.