نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی وسعت پهنه آبی امروز دریاچه ارومیه را سه هزار و 120 کیلومتر مربع عنوان کرد و ادامه داد: افزایش وسعت پهنه آبی دریاچه نسبت به سال گذشته 790 کیلومتر مربع گزارش شده است.

به گزارش جماران؛ نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: حجم آب دریاچه ارومیه چهار میلیارد و 720 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته دو میلیارد و 700 میلیون متر مکعب افزایش دارد.

فرهاد سرخوش امروز در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای دستگاه‌های عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: آخرین وضعیت تراز دریاچه ارومیه یک هزار و 274 سانتی متر گزارش شده که با توجه به بارندگی‌های اخیر نسبت به سال گذشته 98 سانتی متر افزایش داشته است.

وی وسعت پهنه آبی امروز دریاچه ارومیه را سه هزار و 120 کیلومتر مربع عنوان کرد و ادامه داد: افزایش وسعت پهنه آبی دریاچه نسبت به سال گذشته  790 کیلومتر مربع گزارش شده است.

رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی بیان کرد: حجم آب دریاچه ارومیه نیز چهار میلیارد و 720 میلیون متر مکعب است که نسبت به سال گذشته دو میلیارد و 700 میلیون متر مکعب افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر پهنه آبی به صورت طبیعی در اثر نور خورشید تبخیر آب دارد گفت: برای جلوگیری از تبخیر آب، پروژه‌های آب رسانی ادامه دارد که قسمتی از این پروژه‌ها در نیمه اول امسال به بهره برداری می‌رسد و پروژه اصلی انتقال تونل کان سیب به دریاچه ارومیه نیز آخر امسال عملیاتی خواهد شد.

سرخوش هدف از برگزاری این نمایشگاه را نمایش دستاوردهای تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه از سال 93 تا کنون عنوان کرد و ادامه داد: این نمایشگاه با حضور دستگاه‌های عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه از استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کردستان در 48 غرفه تا 23 اردیبهشت از هشت صبح تا هشت شب دایر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.