محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین نشست خبری خود، بر نقش مثبت رسانه‌ها در کاهش آمار جانباختگان سیل فروردین تاکید کرد.

به گزارش جماران، اولین نشست خبری محمد خدادی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز (یک‌شنبه ۸ اردیبهشت) با حضور خبرنگاران حوزه رسانه برگزار شد.

خدادی در این نشست با اشاره به این‌که کارکرد اصلی رسانه‌ها شریک‌سازی است و نفع جمعی نیز در همین شریک‌سازی است، گفت: «در این دوره، رسانه‌ها، پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند. اگر کارکرد رسانه‌ها تا پیش از این فقط تبلیغ بود، امروز تبیین و به دنبال آن اطلاع‌رسانی و اقناع برای مشارکت و همکاری بیشتر است.»

او در همین ارتباط به نقش رسانه‌ها در سیل فروردین اشاره کرد و افزود:‌ «ما در تعطیلات عید با یک بحران مواجه شدیم که رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها وظیفه خود را نسبت به آن را انجام دادند و شاید به همین دلیل، تلفات سیل امسال از تلفات تصادفات نوروزی بسیار کمتر بود. در سیل ۸۷ نفر جان خود را از دست دادند، در حالی که کشته‌های تصادفات بیش از ۳۷۰ نفر بود.»

خدادی درباره نقش اطلاع‌رسانی شبکه‌های اجتماعی در واقعه  سیل هم توضیح داد: «در سیل اخیر ۳۵ درصد جوانان از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کردند و بیش از ۲۵۰ هزار رکورد خبری و حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار پست منتشر شد و همین نشان می‌دهد که ظرفیت رسانه کشور در خدمت مردم بوده است.»

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جلوگیری از تعدد منابع در چنین رخدادهایی و آسیب‌های ناشی از آن گفت: «ما در مواقع بحران، نیازمند یک قرارگاه رسانه‌ای هستیم تا تاثیرگذاری بیشتری پیدا کنیم. ما به رغم اینکه به مجموعه رسانه‌ای نظام جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم، اما باید کار رسانه‌ای را تخصصی کنیم زیرا مساله اخیر نشان داد که ما به اندازه کافی خبرنگار و روزنامه‌نگار بحران و امداد و نجات نداریم.»

او در ادامه این نشست، به بحث توان حرفه‌ای و رویکرد رسانه‌ها پرداخت و تاکید کرد : «رسانه‌ها باید مخاطب‌محور باشند و نه تولیدمحور و ا ین مساله نیاز دارد که فعالان رسانه‌ای مهارت خوبی کسب کنند. در تربیت کادر و اعضای تحریریه یک رسانه، خود رسانه‌ها باید سهمی از آموزش خبرنگاران‌شان برعهده بگیرند. ما باید به سمت تربیت خبرنگار ماهر حرکت کنیم.»

در پایان این مراسم، خدادی، محسن حدادی را به عنوان دستیار ارتباطات معاون وزیر در امور اطلاع‌رسانی منصوب و حکم وی را ابلاغ کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1175007
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.