عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی در حال شایعه‌پراکنی در مورد بنده هستند و برخی طیف‌ها که طرفداری نیز ندارند از آنها پیروی می‌کنند اما باید بدانند مشکل شکست آنها من نیستم بلکه این مردم هستند.

به گزارش جماران، محمود احمدی نژاد عصر یکشنبه در مراسم جشن نیمه شعبان در روستای خورهشت از توابع شهرستان تاکستان قزوین با بیان اینکه انسانها در راه رسیدن به خدا از ظلم، فساد، جهل و اسارت‌های اجتماعی نیز آزاد خواهند شد، افزود: انسان‌ها باید رشد کنند تا به امامت برسند و اینطور نیست که کسی بایستد و بگوید من امام هستم و مردم را ملزم به اطاعت کند.

وی اظهار داشت: برخی رهبران جوامع در دنیا بدون آزادی دادن می‌خواهند مردم را به سمت خدا هدایت کنند و این کار شدنی نیست، چراکه انبیاء آمدند تا مردم را به سمت خدا هدایت کنند و مردم هرچقدر بیشتر رشد کنند، بیشتر نیازمند و شیفته امام خواهند بود.

وی در خصوص لزوم ارتقاء دانش و دانایی مردم گفت: علت عقب ماندگی انسان‌ها این است که عده‌ای علم و دانش را به اسارت و انحصار درآوردند و عده‌ای دیگر نیز جهل را انتخاب کرده‌اند.

احمدی‌نژاد همچنین گفت: عدل امام سبب می‌شود علم از انحصار خارج شود و کاری می‌کند که تک‌تک انسان‌ها سطح تفکر و زندگیشان ارتقاء یابد.

وی اظهار داشت: کار دیگری که امام می‌کند این است که ثروت زمین را خارج و بین مردم تقسیم می‌کند که در همین ثروت زمین هم مشکلی پیش آمده و به انحصار عده‌ای درآمده است که جمعیت آنها اقلیت بوده و در حدود سه درصد است.

وی تاکید کرد: ایران زمین‌های بسیاری دارد، اما مردم برای صد متر زمین که ساختمان بسازند لنگ هستند و این یعنی احتکار! بخش مهمی از فسادها برای همین احتکارهاست و نتیجه آن می‌شود که مردها در مقابل خانواده شرمنده می‌شوند.

احمدی‌نژاد توصیح داد: در جامعه هرکس باید به اندازه تلاشش از ثروت خدادادی سهیم باشد و اگر بخواهیم ریشه فساد را خشک کنیم، باید دست بعضی‌ها از ثروت طبیعی قطع شود و منابع و ثروت‌ها به طور مساوی در جامعه تقسیم شود تا اثری از فقیر در جامعه باقی نماند.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امام می‌آید تا ریشه جنگ و اسارت و بی‌عدالتی را خشک کند، گفت: حتی اگر بودجه دولت را کنار بگذاریم، اگر ارزش اولیه منابعی مانند انرژی را تقسیم کنیم، برای هر ایرانی یک میلیون تومان در ماه می‌رسد و این به غیر از ارزش اولیه معادن و دارایی دریاها است.

احمدی‌نژاد امام را تنها امید بشریت دانست و گفت: اگر در جمهوری اسلامی بخواهیم منتظر امام باشیم باید در راه امام قدم برداریم که به طور حتم امام زمان ثروت را در اختیار مردم قرار داده و ریشه ظلم را می‌خشکاند.

وی گفت: برخی اوقات انسان خجالت می‌کشد که بگوید در جمهوری اسلامی و در مملکت امام زمانی ما اینقدر فقیر وجود دارد که قطعا این همه گرسنه در دنیا نشانه حضور مستکبران است.

احمدی‌نژاد همچنین بیان کرد: همین مستکبران یک لیست کذایی درست کرده و هرکس را که می‌خواهند به عنوان تروریست در آن وارد می‌کنند، درحالی که در همه جای دنیا تروریست واقعی به آمریکایی‌ها برمی‌گردد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد سپاه پاسداران گفت: اینکه در برادران ما (سپاه پاسداران) مشکلی وجود دارد یا ندارد، یک مسئله داخلی است و این موضوع هیچ ارتباطی به آمریکایی‌ها نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان بیرونی در ایران ضعف مدیریتی دیده و می‌خواهند فشارها را بیشتر کنند اما می‌دانند که با توجه به لطف مردم راه برای ورودشان بسته شده است و از این بابت آشفته شده و درحال شایعه‌پراکنی هستند.

وی افزود: برخی در حال شایعه‌پراکنی در مورد بنده هستند و برخی طیف‌ها که طرفداری نیز ندارند از آنها پیروی می‌کنند اما باید بدانند مشکل شکست آنها من نیستم بلکه این مردم هستند.

وی گفت: بیرونی‌ها فکر می‌کنند با تخریب من راه برای سلطه آنها باز می‌شود و برخی داخلی‌ها نیز فکر می‌کنند مردم به آنها اعتماد دارند.

وی اظهار داشت: در همین سیل عده زیادی آسیب دیدند و من می‌خواهم مردم کمک‌هایشان را ادامه دهند.

در پایان سخنرانی احمدی‌نژاد عدهای از وی انتقاد کردند که چرا در مورد ولایت فقیه صحبت نمی‌کند و حتی در بعضی از سخنرانی‌های خود به طور ضمنی مخالفت هم می‌کند، که طرفداران او با شعار دادن ، اجازه ادامه صحبت به این افراد را ندادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.