رئیس جمهوری آمریکا حین امضای این فرمان گفت هر گونه توافق صلحی باید متضمن دفاع اسرائیل از خودش مقابل سوریه، ایران و سایر تهدیدها باشد.

به گزارش جماران؛ دونالد ترامپ حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در فرمانی ادعای حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های اشغالی جولان را به رسمیت شناخت.

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با امضای سندی اشغالگری رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی را به رسمیت شناخت.

ترامپ حین امضای این فرمان گفت هر گونه توافق صلحی باید متضمن دفاع اسرائیل از خودش مقابل سوریه، ایران و سایر تهدیدها باشد.

گفتنی است چندی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود زمان آن رسیده تا حق حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان به رسمیت شناخته شود.

در همان زمان نیز تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان با واکنش‌های بین المللی زیادی مواجه شده بود.

گفتنی است، بلندی‌های جولان اشغالی بخشی از استان قنیطره سوریه است که رژیم صهیونیستی سال ۱۹۶۷ و در جریان جنگ ۶ روزه آن را اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از قلمرو خود اعلام کرد. این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت این ادعای رژیم صهیونیستی را رد کرده و همیشه در قطعنامه‌های خود جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغالی اعلام می‌کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.