رشد پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برای سازمان صدا وسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا ناشی از افزایش حقوق و مزایای تصریح شده در بخشنامه بودجه بوده و هیچ رشدی بابت انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های این دو دستگاه اجرائی منظور نشده است.

به گزارش جماران به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، پیرو انتشار مطلبی در سایت خبری انتخاب با عنوان « بودجه ۹۸، بدون برنامه مشخص برای اصلاح اقتصاد کشور، حاصل چانه‌زنی لابی‌گری نوبخت/چرا هر دستگاهی که بیشترین حمله را به دولت کرده، بودجه بیشتری گرفته؟نمونه بارزش صداوسیما!»  سازمان برنامه و بودجه کشور توضیحات زیر را به منظور تنویر افکار عمومی منتشر کرد. 

در ارتباط با خبر سایت انتخاب، موضوع مقایسه رشد اعتبارات سازمان صدا وسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ مراتب زیر به استحضار می‌رسد:

۱- رشد پیش بینی شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ برای سازمان صدا وسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صرفا ناشی از افزایش حقوق و مزایای تصریح شده در بخشنامه بودجه بوده و هیچ رشدی بابت انجام برنامه‌ها و فعالیت‌های این دو دستگاه اجرائی منظور نشده است.

از این‌رو برای در نظر گرفتن رشد اعتبارات حقوق و مزایای پرسنلی برای سازمان صدا و سیما بر اساس بخشنامه بودجه،‌ ۸۸۵ میلیارد ریال ذیل جدول ۷  لایحه بودجه پیش‌بینی شده است. 

۲- در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ اعتبار ردیف ۳۳‌-۵۳۰۰۰۰  قانون بودجه سال ۱۳۹۷ (اعتبارات موضوع افزایش پوشش استانی، توسعه کمی و کیفی برنامه های تولیدی، مستند و فیلمها، سریالهای فاخر و تولید بازیهای رایانه-ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران) به میزان ۸,۷۵۰ میلیارد ریال نیز حذف شده و بالتبع این اعتبار از سر جمع اعتبارات دریافتی سال ۱۳۹۸ آن سازمان کاسته خواهد شد.

با عنایت به مراتب فوق، تفاوت رشد (رشد ۵ درصدی اعتبار هزینه‌ای سازمان صدا و سیما و ۱ درصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، صرفا به دلیل تفاوت سهم اعتبار حقوق و مزایا در سرجمع اعتبارات ردیف اصلی قانون بوده و چنانچه به مجموع اعتبارت ردیف اصلی و متفرقه سازمان صدا و سیما توجه شود، اعتبار آن سازمان در لایحه سال  ۱۳۹۸ (۱۹,۸۸۵ میلیارد ریال) نسبت به قانون سال ۱۳۹۷ (۲۷.۵۱۴ میلیارد ریال) با رشد منفی حدود ۲۸ درصد (۲۸%‌-) مواجه می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.